Tako prazen je, da je jeseni celo ekološki protest skupine “Letzte Generation” ostal neopažen – preprosto ni bilo nikogar, ki bi ga opazil.
Si predstavljate letališče z brezplačnim parkiriščem, odlično povezano z avtocestami in … skoraj popolnoma prazno? Dobrodošli v Kassel-Calden, verjetno najbolj žalostno letališče v Evropi. Medtem ko Frankfurt, München in Berlin komaj dohajajo poletni turistični val, na severu Hessna vlada tišina, ki boli: do konca avgusta bo s tega letališča poletelo vsega 35 letal. Ne dnevno – temveč skupaj.
"Prestižni projekt", ki tone v rdeče številke
Naložba v višini 340 milijonov evrov (večinoma iz javnega proračuna), 11 let dela in rezultat: povprečno 227 potnikov na dan v letu 2023, tri majhne letalske družbe in štiri destinacije (Palma de Mallorca, Bolzano, Sylt in Usedom). Gradnja tega letališča je stala 280 milijonov evrov. Od odprtja leta 2013 je ustvarilo 60 milijonov evrov izgube, samo letos pa še dodatnih 5 milijonov evrov minusa.
Zakaj nihče ne leti iz Kassla?
Prvotni načrti so predvidevali 700.000 potnikov letno, a resničnost je kruto drugačna. Celo brezplačno parkiranje (1400 mest!) in bližina štirih avtocest nista privabila letalskih prevoznikov. »To je klasičen primer političnega megalomanskega projekta brez ekonomske logike,« je za BILD komentiral gospodarski analitik Klaus Weber. »A zdaj ga nihče ne sme zapreti, saj bi to pomenilo priznati ogromno napako,« je dodal.
Zaposlenih: 2.387. Potnikov: malo
Edina svetla točka? Delovna mesta. Na letališču in v okoliških podjetjih dela več kot 2.300 ljudi, kar lokalne politike spodbuja k trditvi, da je projekt »vseeno donosen«. A medtem ko Frankfurt dnevno sprejme 590 letov, Kassel-Calden bolj spominja na muzej prometne infrastrukture. Tako prazen je, da je jeseni celo ekološki protest skupine “Letzte Generation” ostal neopažen – preprosto ni bilo nikogar, ki bi ga opazil.
Bo kdaj donosen?
Načrti iz leta 2013 so obljubljali dobiček do leta 2020. Namesto tega mesto Kassel, dežela in zvezna država vsako leto doplačujejo milijone, zgolj da steze ostanejo odprte. Morda je najboljši komentar podal eden redkih potnikov, ki je nedavno uporabil letališče: »Prijava na let je hitra, parkiranje brezplačno, ni gneče … a nekako mi je žal, ker sem bil edini v čakalnici.« Ena stvar je gotova: dokler bodo politiki vzdrževali Kassel-Calden pri življenju, bodo račun plačevali davkoplačevalci – za enega največjih belih slonov nemške infrastrukture.
- Preberite si tudi: Analize pokazale nekaj neverjetnega: pitje tega priljubljenega soka zdravi črevesno vnetje