Najprestižnejša restavracija v Dubaju ponuja slovensko olje

4. 12. 2018 | Vir: Story
Deli
Najprestižnejša restavracija v Dubaju ponuja slovensko olje (foto: Aleš Kocbek, Marijan Močivnik, Goran Antley)
Aleš Kocbek, Marijan Močivnik, Goran Antley

Ljubezenska zgodba, ki se je začela z zaroko na najvišji stolpnici na svetu, in sicer v Burdž Kalifi v Dubaju, je leto pozneje oljarju Gorazdu Kocbeku z njegovim bučnim oljem odprla tudi vrata v eno od najprestižnejših restavracij v arabskem svetu. 

Z zgodbo, za katero stojita skoraj 90 let oljarskega dela in slovensko povezovanje, je njihov izdelek požel veliko navdušenja.

Story: Gorazd, pred tremi leti se je vse začelo z zaroko. Nam zaupate to zgodbo?

Potovanje v Dubaj je bilo predvsem delovne narave, saj sva si takrat z ženo ogledala največji kulinarični sejem Gulfood Dubaj. S pomočjo in povabilom kuharskega chefa Jožeta Oselija, ki vsako leto na Gulfoodu kot član žirije ocenjuje najboljše kuharske mojstre iz vseh restavracij, sva te tudi spoznala. Prav Jože pa mi je v zelo kratkem času uredil rezervacijo v restavraciji At.mosphere, kjer sem svojo Mihaelo zaprosil za roko in kjer se zgodba začne.



Story: Bučno olje tam sicer ni znano. Kako so vas sprejeli?

Gulfood je res eden od največjih sejmov, na katerem se predstavljajo številne kulinarične dobrote. Vedno znova iščejo nove kulinarične posebnosti in nekaj, kar je njim neznano. Ko smo jim ponudili svoje bučno olje, so bili navdušeni. Prvo leto nama je gospod Oseli predstavil vse sodniške kolege ter naju popeljal v veliko najprestižnejših hotelov, kjer sva imela osebno vodenje kuharskih chefov, ki so nama zaupali največje skrivnosti njihove kulinarike. Videla sva stvari, ki jih sicer ni mogoče. Že tisto leto sem se povezal s sedanjim uvoznikom Gourmet House Caviar, saj v arabski svet ne moreš vstopiti brez uvoznika. Prišel sem pod okrilje uvoznika najprestižnejših luksuznih izdelkov, saj so naše olje prepoznali kot nekaj, kar ima potencial.

Story: Kako se je potem zgodila zaroka?
Kot že omenjeno, mi je bil pri tem v veliko pomoč gospod Oseli, ki je s svojimi poznanstvi uredil rezervacijo mize en teden vnaprej, sicer pa moraš čakati tudi dva ali tri mesece. Ta restavracija je ena od štirih iz Armanijevega hotela, ki je v stavbi Kalife. Po čudoviti večerji in zaroki, ki sva jo imela v tej restavraciji, sem na koncu pustil vizitko in stekleničko olja za glavnega kuharskega chefa. Leto in pol pozneje sem v nabiralnik prejel elektronsko pošto iz Dubaja. Prišlo je sporočilo kuharja, ki ga je zanimalo, ali imamo v Dubaju uvoznika, saj bi želel naše olje uporabiti v najvišji restavraciji na svetu. In tako se je začelo.



Story: Potem ste oblikovali novo zgodbo, ki je pred kratkim doma požela veliko pohval. Kako ste dobili to idejo?

Za arabski svet smo vedeli, da je svet, ki temelji na drugačnem razmišljanju, kot ga imamo doma. Želeli smo ponuditi edinstven produkt. Imeli smo zgodbo, imeli smo odličen izdelek bučnega olja, ki smo ga še nadgradili. V naši oljarni še vedno delamo tako, kot je delal moj dedek. Nadaljujemo tradicijo, ki nam omogoča izdelavo najboljših izdelkov, kar jih lahko naredimo. Še vedno uporabljamo isti mlin kot leta 1929 in še vedno olje obdelujemo enako kot takrat.

Vsaka kapljica bučnega olja Kocbek je narejena iz izbranih semen, ki jih pridelujejo lokalni kmetje in predstavljajo darilo narave, ki je brez kakršnihkoli dodatkov zajeto v steklenico. Tej zgodbi pa smo morali dodati še nekaj. Vedel sem, da ljudje kupujemo z očmi. Vedel sem tudi, da kakovost in tradicijo imamo, čeprav se takrat še nismo popolnoma zavedali njune pomembnosti. Spoznal sem, da se v 21. stoletju bučno olje uvršča tudi med luksuzne izdelke, na gurmanske krožnike, in ne zgolj v solato. Pred kratkim smo znova predstavili novo celostno podobo - tretjo po vrsti, saj se zavedamo, da je okus posameznikov različen.

Če ponudiš nekaj drugačnega, boš vsekakor dobil krog ljudi, potrošnikov, kupcev, ki jim je ta nota oziroma smer bolj všeč kot druga. Vse mora imeti ozadje, zgodbo, kako, zakaj ... ker si ljudje to želijo slišati in vedeti. Vzporedno s tem pa je nastala še popolnoma nova, slovenska zgodba - Luxury black bottle, steklenica, ki je plod slovenskega znanja. Nekaj, česar pri nas in tudi drugje še ni bilo.

Story: V bistvu ste ustvarili popolno slovensko zgodbo. Nam zaupate, kako?

Res je. Na eni od podjetniških delavnic, ki sem se jih udeležil, sem spoznal oblikovalca Gregorja Žaklja. On je začutil našo zgodbo in prepoznal družinsko tradicijo naše oljarne. Ob raziskovanju naših starih slik in predmetov je našel dedkov leseni žig. Ko ga je opazoval, je dobil navdih za oblikovanje steklenice. Ročaj žiga mu je bil tako izhodišče. Žig smo upodobili kot ploščico na steklenici. Nato smo se povezali s steklarno Hrastnik in boljše slovenske zgodbe si ne bi mogli predstavljati. Prav steklarna Hrastnik je edina na svetu, ki že 157 let izdeluje unikatne steklenice.

Sledili so pogovori, realizacija načrtov, snovanje steklenice ... Ves ta proces, ki je pripeljal do tega, da smo naredili prvo omejeno serijo steklenic. Vsaka steklenica je ročno pihana iz najčistejšega stekla, brez primesi težkih kovin (kristal - kot prestižna steklovina vsebuje 30 % svinca, op. p.) in postavljena v škatlo iz starega stoletnega hrastovega lesa. Njihovo tako narejeno steklo je najbolj neoporečno za živilo, v tem primeru bučno olje, katerega shranitev je najprimernejša v stekleni temni embalaži - naši črni satinirani steklenici.

Polnitev steklenice je ekološko bučno olje, narejeno iz prebranih in sortiranih bučnih semen avtohtone sorte, ki so zrasla še na neokrnjeni zemlji v okolici naše oljarne. Moram povedati, da v oljarni uporabljamo izključno slovensko surovino! Prečiščena semena nato sortiramo in jih zmeljemo na mlin s pravimi kamni na način, kot je to začel že moj ded pred 90 leti.

Na steklenico smo dodali poseben znak - ploščico, povzeto iz prvega žiga (štampiljke) Alojza Kocbeka in njegovih inicialk, katere izvedba bo za arabski trg tudi v zlati ploščici čistine 999,9. Posebnost steklenice pa je ta, da vsebuje lastno pipeto, s katero se olje nanaša na hrano po kapljicah in se ne izliva iz steklenice. Pipeta se uporablja kot zamašek steklenice in je pripomoček kuharskim mojstrom, da z njo dekorirajo krožnike.



Story: Ampak da ni ostalo samo pri arabski zgodbi, ste se povezali tudi z našimi kuharskimi mojstri. Vaši ambasadorji so postali Tomaž Kavčič, Janez Bratovž in Ana Roš. Kakšno nalogo imajo?

V bistvu so vsi trije kuharski mojstri moji prijatelji, ki jih izjemno cenim in spoštujem. Vsak od njih je mojster na svojem področju oz. na svoj način, tako kot smo mi na svojem. Vsi delamo v kulinariki in vsi živimo njeno strast. Vemo pa, da dobre kulinarične mojstrovine lahko nastajajo tudi z dobrimi sestavinami in dobro surovino. Vsi trije poznajo naše olje in ga uporabljajo. Kot ambasadorji te steklenice pa bodo lahko z njo ustvarjali tudi drugje po svetu.

Kot že prej omenjeno je namreč posebnost te steklenice in pipete, ki jo vsebuje, prav ta, da se z njo na neki poseben način lahko zaključujejo jedi pred gosti. Janez Bratovž je recimo lani z njo pripravil jed in navdušil 360 gostov v Hongkongu. Tomaž Kavčič je z njo pred kratkim ustvarjal jed, s katero krasi naslovnico Italijanske kuharske revije Top taste of passion. Ponosen sem, da z roko v roki gradimo na prepoznavnosti naše dežele, kajti Štajersko prekmursko bučno olje je naš avtohtoni izdelek z zaščiteno geografsko označbo.

Naj samo še dodam, da na svetu poznamo 825 različnih vrst buč, a je le ena primerna za pridelavo bučnega olja iz njenih semen. Imenuje se Cucurbita pepo var. styriaca. Naši kraji v Prlekiji prav tej vrsti buč zagotavljajo najboljše razmere za uspevanje in prav to je razlog, da lahko ponudimo kulinariki najboljše olje na svetu.

Besedilo: ZA // Fotografije: Aleš Kocbek, Marijan Močivnik, Goran Antley

Novo na Metroplay: Ines Erbus o avtoimuni bolezni, ljubezni do hrvaščine in potovanjih

Nova Story že v prodaji

Story 24/2018

Story 24/2018, od 08. 11. 2018