Test pokazal, da so gume, ki jih zdaj vozijo mnogi, na cesti precej nevarne

9. 5. 2025
Test pokazal, da so gume, ki jih zdaj vozijo mnogi, na cesti precej nevarne (foto: Profimedia)
Profimedia

Le dve pnevmatiki sta se na snegu približala zmogljivosti običajnih celoletnih gum.

Vozniki vse pogosteje izbirajo All-Terrain (AT) pnevmatike, ki naj bi bile enako primerne za terensko vožnjo in običajne ceste. Vendar pa testi nemškega avtomobilskega kluba ADAC razkrivajo, da je grobi profil teh gum zavajajoč – njihova zmogljivost na asfaltu je alarmantno slaba.

ADAC prvič testiral All-Terrain pnevmatike

Pnevmatike so oglaševane kot vsestranske, a rezultati testiranja osmih modelov so bili veliko razočaranje – noben model ni priporočen. Njihova priljubljenost (zlasti med avtodomi, SUV-ji in poltovornjaki) lahko ogroža varnost v prometu.

Slabša zavorna pot, manj stabilnosti, večje tveganje

Na mokrem asfaltu je bila zavorna pot pri 80 km/h vsaj 6 metrov daljša kot pri običajnih zimskih ali celoletnih pnevmatikah. Najslabše se je odrezal BF Goodrich Trail Terrain T/A, ki se je zaustavil šele po 48,8 metra. Vodljivost in odpornost proti aquaplaningu sta bili bistveno slabši od standardnih cestnih pnevmatik. Le dve pnevmatiki sta se na snegu približala zmogljivosti običajnih celoletnih gum.
 
AT gume – smiselne le v pravih pogojih

Na makadamu ali v resnični terenski vožnji (npr. z vozili s pogonom na vsa kolesa) so lahko koristne, a je izbira ključna. Večina voznikov uporablja AT gume na asfaltu, za kar niso optimizirane. »Videz terenskih gum ne nadomesti dejanske varnosti,« opozarja ADAC. Celoletne gume so boljša izbira za tiste, ki le redko zapustijo asfalt.

Poseben primer: avtodom na mokri travi

Eden glavnih razlogov za nakup AT gum je strah, da se avtodom ne bo mogel premakniti z mokre trave. A testi so pokazali, da globok profil tukaj ne pomaga – pogonski sistem (npr. štirikolesni pogon) je veliko pomembnejši. Čeprav ta scenarij ni bil del uradne ocene (zaradi težke ponovljivosti), ADAC priznava, da gre za realno težavo.

Sklep ADAC

Naraščajoč trend vgradnje All-Terrain pnevmatik na vozila, ki nikoli ne zapustijo asfalta, predstavlja nevaren kompromis. Namesto tega ADAC priporoča kakovostne celoletne pnevmatike, ki ponujajo boljše zaviranje in vodljivost v vseh pogojih. Test so opravili na pnevmatikah dimenzije 225/65 R17.

Novo na Metroplay: ""To je moja osebna zgodba, s katero se lahko poistoveti veliko žensk!" | Lenča Malec