Cilj ukrepa je zmanjšati število prometnih nesreč.
Evropska komisija želi uvesti strožji nadzor vozil in sicer obvezen letni tehnični pregled za avtomobile, starejše od 10 let. To pomeni, da bodo morali lastniki starejših vozil pogosteje opravljati tehnični pregled. Cilj ukrepa je zmanjšati število prometnih nesreč.
Letni pregledi in elektronski varnostni sistemi: novi ukrepi EU za večjo prometno varnost
"EU je trdno odločena do leta 2030 prepoloviti število smrtnih žrtev in huje poškodovanih v prometu," je izjavil evropski komisar za promet Apostolos Tzitzikostas. S strožjim nadzorom želi Komisija odpraviti nevarna vozila, ki prispevajo k nesrečam, smrtim in poškodbam. Po ocenah Komisije bi letni pregled lahko zmanjšal število mrtvih in poškodovanih za približno 1 odstotek. Starejša vozila namreč pogosteje odpovejo in so pogosteje udeležena v nesrečah.
Poleg tega predlog vključuje:
- evidentiranje prevoženih kilometrov v nacionalnih bazah podatkov,
- nove teste elektronskih varnostnih sistemov,
- postopke za preverjanje emisij.
Evropski parlament in države članice predlogov še niso potrdile.
Novi zakon o TÜV-u: ADAC kritizira obvezne letne preglede
ADAC (največji nemški avtomobilski klub) ostro kritizira predlog Komisije. Za nemško tiskovno agencijo je izjavil, da letni obvezni pregledi niso potrebni, zlasti ne v Nemčiji, kjer je obstoječi sistem tehničnih pregledov (glavni pregled – HU oz. TÜV) dobro vzpostavljen in splošno sprejet. "Takšna sprememba bi lahko ogrozila družbeno sprejemljivost," je opozoril ADAC. Tudi Evropski parlament je do ukrepa kritičen.
"Ukrep prinaša veliko dodatno birokratsko breme. Letni pregledi starejših vozil bodo občutno povečali stroške za lastnike vozil," je izjavil poslanec Markus Ferber (CSU) in napovedal, da bodo uredbe temeljito pregledali.
V Nemčiji tehnični pregled (TÜV) vsakih 2 leti – drugod v EU že letno
Pravzaprav je predlog Komisije že realnost v številnih državah EU. V Španiji morajo osebna vozila že zdaj na letni tehnični pregled. V Nemčiji pa morajo vozila na glavni tehnični pregled (HU/TÜV) vsakih 24 mesecev, ne glede na starost. Le nova vozila imajo prvi pregled po 36 mesecih.
Podatki Zveznega urada za motorna vozila (KBA) kažejo, da se stopnja napak med pregledi močno poveča s starostjo vozila – samo 54 % vozil, starejših od 9 let, opravi tehnični pregled brez napak. Po podatkih portala inside-digital.de znaša povprečna starost osebnih avtomobilov v Nemčiji 10,3 leta, kar pomeni, da bi bilo po novih pravilih prizadetih več kot 16 milijonov vozil.
- Preberite si tudi: Ali je več vadbe vedno bolje? Finska študija dvojčkov izpodbija mite o dolgoživosti