V primerjavi s pnevmatikami, napolnjenimi z zrakom, naj bi bile pnevmatike brez zraka manj hrupne, do 10 dB. Zaradi tega, pa tudi zaradi dejstva, da se takšne pnevmatike ne dajo predreti, jih razvijajo na več koncih sveta.
Švedski znanstveniki pri VTI napovedujejo, da bodo do konca leta zaključili razvoj novih pnevmatik za tovorna vozila, ki niso napolnjene z zrakom.
Projekt je trajal 3,5 leta in bo predvidoma zaključen letos, financirala pa ga je Evropska unija. Za projektom stojita znanstvenika Ulf Sandberg in Erik Hansson.
Znanstveniki napovedujejo, da so značilnosti teh gum zmanjšanje tveganja akvaplaninga, a tudi manjše trenje, kot ga povzročajo običajne pnevmatike. Testi so pokazali, da se upor zmanjša za kar 35 odstotkov, kar bi lahko pozitivno vplivalo na porabo goriva.
Slabost koles je, da so pretežka. Samo eno kolo namreč tehta kar 150 kilogramov, na čemer bodo zato še delali.
Danes so pnevmatike, polnjene z zrakom, precej zapletene. Njihove stranske površine in del gum, ki je v stiku s tlemi, so lahko sestavljene iz več kot 100 različnih komponent ali materialov. V različici brez zraka so napere nadomestek za vse našteto. Delujejo tudi kot vzmetenje, saj blažijo silo med platiščem in vozno površino.
- Preberite si tudi: Teh 5 proizvajalcev gum se je treba izogibati za vsako ceno