Skupaj s popularnostjo kuharskih šovov, kot sta MasterChef in Gostilna išče šefa, je k nam iz sveta prispel tudi trend kreativne kulinarike. Ta se s televizijskih oddaj in kuharskih blogov prav počasi seli tudi v naše domače kuhinje. Ta val navdušenja so zdaj zajahali še trije podjetni fantje, ki so v okviru projekta Štartaj Slovenija na naš trg lansirali štiri eksotične vinaigre prelive - t.j. tiste vrste solatno – desertnih prelivov, ki jih že dobro poznajo francoske, nemške, belgijske in nizozemske domače kuhinje.
Gregor Bulc, Andrej Kunej in Andrej Remškar so se v korporativnem svetu dobro znašli, potem pa so si pred leti vendarle zaželeli še lastnih poslovnih zgodb, ki bi bile v skladu z vrednotami, v katere tudi sicer verjamejo.
Serijsko so se lotevali novih poslovnih projektov in se preizkušali v različnih poslovnih izzivih, da bi družno ugotovili, da podjetniška nikakor ni lahka. A jih to ni ustavilo. Na koncu dneva so vedno vedeli, kaj počnejo in za koga to počnejo.
Poleg preizkušanja v poslovnih vodah pa niso pozabljali na svoje družine, prijatelje in hobije. Mednje je vedno sodila tudi kulinarika. Vsi trije v njej namreč od nekdaj uživajo, saj jim dovoli izraziti vso njihovo kreativnost, v največje veselje pa jim je, ko lahko na obrazih prijateljev in najbližjih razberejo, da jim je bila neka jed še posebno všeč.
Po dobri zabavi se rodijo najboljše ideje!
In ko so tako ob nekem skupnem druženju s prijatelji, kjer ni manjkalo doma pripravljenih jedi, pospravljali nered, ki ob takšnih priložnostih rado nastane, se je zgodil njihov skupni 'aha' trenutek.
Na eni strani pulta je stala skoraj nedotaknjena posoda solate, na drugi strani pa ostanek preliva gozdnih sadežev od panakote. Čigava je bila natančno ideja, da je preliv končal na solati, ni povsem jasno, spomnijo pa se, da je sledila obilica mešanja in preizkušanja: »Opa, tole pa ni napačno. Še en grižljaj, še nekaj ust in takoj nam je bilo jasno, da nam je uspela povsem uspešna kombinacija,« so nam hiteli pripovedovati fantje, ki pa so se tudi strinjali, da v tistem trenutku še niso razmišljali o kakšni pravi poslovni ideji.
Eksperimentiranje s solatnimi polivkami pa se jih je vendarle nekako prijela.
»Sledila so odkrivanja novih okusov in kontrastov na neskončnem polju kombinacij. In naenkrat so nas prijatelji začeli spraševati, če jim lahko naredimo kakšnega tudi za domov.«
In ker ni lepšega kot razveseliti prijatelja, so fantje pričeli družno in vsak zase pripravljati želene polivke.
»Takrat smo se počasi začeli pogosteje ozirati po policah trgovin in ugotovili, da praktično ni primerljive ponudbe. Šele splet nam je nato odprl obzorja. Ugotovili smo, da podobni izdelki že obstajajo. V zadnjih letih se z novimi trendi v kulinariki ti pridno širijo po Zahodni Evropi, predvsem v Franciji, kjer so kontrasti v hrani že dolgo prisotni. Ideja za produkt se je kar sama sestavila in nemogoče jo je bilo ignorirati.«
S prijatelji za prijatelje!
Ideja, ki se je spontano porodila skozi druženje s prijatelji, je na isti način nato tudi zorela.
»Skupaj smo odkrivali nove okuse in se glede na odzive naše najbližje okolice odločali, ali je okus vreden, da bi ga razvijali tudi poslovno ali ne.«
Šele, ko so stvari postale resnejše, so pričeli iskati optimalno poslovno kombinacijo in izdelke pričeli testirati bolj sistematično. Skozi ta proces so nastali štirje okusi, ki so v množici njih še posebno izstopali.
»Naša pot se pravzaprav šele začenja in še vedno z velikim pričakovanjem čakamo na odzive na degustacijah. Zaenkrat smo bili najpogosteje priča tistim v stilu: 'Nisem pričakovala, da mi bo mango na solati všeč. Hruška bi gotovo šla tudi na štrudelj ali pa malina na vanilijev sladoled.' In takrat se vedno nasmehnemo, saj tako dobimo še eno potrditev, da izdelek izpolnjuje naša pričakovanja. Ta so, da izboljša jedi, jim doda novo dimenzijo in da ljudem odpira nove ideje v kulinariki.«
Se pa fantje zavedajo tudi izziva, ki ga predstavlja vsakršna novost na trgu. Njihova skupina solatno – desertnih prelivov je namreč neznanka v slovenski kuhinji, kar pomeni, da jih je kot takšne šele potrebno pravilno predstaviti.
Zgodbi, ki potrebujeta drug drugo!
Priložnost za to se jim je ponudila s projektom Štartaj Slovenija.
»Kulinarični eureka se nam je zgodil proti koncu prejšnjega leta, januarja smo se pričeli igrati s poslovno idejo, februarja slišali, da se vrača Štartaj Slovenija, in nato potrebovali celo sekundo, da smo zaključili, da zgodbi potrebujeta druga drugo (smeh). Izpolnili smo prijavnico, se odrekli prostim petkom, vikendom in večerom ter na koncu komaj lovili krute časovne omejitve. V trenutku smo se znašli sredi tekme, v kateri smo se morali zares učinkovito spopasti z izzivi. Na roko pa nam je vendarle šla ena stvar: da smo voz porivali trije! Trije, ki so sicer tudi dobri prijatelji.«
V dokaz, da jim je naposled uspelo, boste našli na policah Intersparov po Sloveniji – prav tam, kjer piše Štartaj Slovenija. Gregor in oba Andreja so tja postavili štiri Viny&Greta naravne gurmanske vinaigre prelive, ki so pripravljeni na osnovi izbranega sadja in domačega kisa, s katerimi bomo v slovenskih kuhinjah in marsikateri za novosti bolj dovzetni restavraciji odslej spreminjali okuse naših najljubših jedi.
VINY&GRETA smo preizkusili tudi sami!
Naj za uvod v našo osebno izkušnjo z vinaigre prelivi Viny&Greta povemo samo to, da imajo fantje prav, ko pravijo, da bo eden večjih izzivov na slovenskem trgu premagati naše okorelo kulinarično nazadnjaštvo. Tisti, ki smo solato vajeni vedno znova začiniti le z običajnim oljem in ocetom, nato pa se nam zdi nadvse radikalno, če jo poškropimo še z nekaj domačega bučnega ali olivnega olja, smo zares precej trd oreh.
In naj takoj tudi priznamo: točno tako se je nekako sprva odvijal naš preliminarni test, ki smo se ga poleg vsega drugega lotili še povsem znanstveno. Napaka!
TEST št. 1
- Število tesnih subjektov: 1
- Kulinarična dovzetnost: nazadnjak brez domišljije
- Kuharske sposobnosti: komaj omembe vredne
Skratka: solato (in običajne dodatke), ki so nam bili pri roki, je testiranec v enakih kombinacijah razdelili v štiri manjše posodice, odprl Viny&Greta prelive in z njimi za veliko žlico preliva sistematično prelil svoje sestavine. Vzel vilico in ... naletel na prvi problem. Ker so bile v posodicah dobro znane sestavine, ki jih testiranec z isto dolgočasno rutino pripravlja skoraj vsak dan, so brbončice ne le pričakovale, ampak naravnost zahtevale dobro znani okus olj in običajnega kisa. Viny&Greta sadni okusi pa so bili ... no, nekaj povsem drugega.
Zadeve se je šlo skratka lotiti povsem drugače. Zato se je nekaj dni kasneje zgodil še ...
TEST št. 2
- Število tesnih subjektov: 3
- Kulinarična dovzetnost: precejšnja, navdušenje nalezljivo
- Kuharske sposobnosti: vsekakor omembe vredne
Število testnih subjektov smo tokrat nadgradili, nazadnjaškega člana pa bolje informirali o tem, kako vsestransko uporabni so lahko vinaigre prelivi. Z njimi je mogoče bogatiti okus pestro sestavljenih solat in solatnih krožnikov, začiniti pečeno meso, bele ribe ali marinade in jih uporabiti za pripravo slastnih sladic.
Preizkus je tokrat potekal tudi v povsem drugačnem vzdušju. Sproščeno eksperimentiranje s sestavinami, veliko igranja z okusi in odsotnost vsakršnih prevelikih pričakovanj je prisotne (in njihove brbončice) odprlo za novost in veliko odkritje! Sicer pa smo vse o tem, skupaj z recepti in fotografijami, v detajle popisali na spletni povezavi Test sadnih prelivov Viny&Greta: rezultat nas je navdušil!
Vabljeni k preizkušanju!
- Družina Viny&Greta ponuja štiri gurmanske vinaigre prelive, vsakega s svojim edinstvenim značajem. Sadna mango in malina, nežni hruška - vanilija in paradižnik - čili s karakterjem.