O tem, kako so Meerkat, Periscope in Snapchat na glavo obrnili filmsko produkcijo

28. 3. 2016
Deli
O tem, kako so Meerkat, Periscope in Snapchat na glavo obrnili filmsko produkcijo (foto: profimedia)
profimedia

Medtem ko se zdi, da je vse večja scena video aplikacij le še en primer boja tehnoloških velikanov za tvegani kapital in digitalne nepremičnine, vse skupaj dejansko povzroča preglavice veteranom filmske produkcije, od filmskih velikašev v Hollywoodu do oglaševalcev v New Yorku.

Zakaj?

Ker Meerkat, Periscope, Snapchat in drugi prevračajo najstarejše pravilo snemanja filmov: uporabnike silijo k navpičnemu snemanju. »Kot filmsko ustvarjalko me navpično snemanje prav boli,« pravi Joanna Hausmann, scenaristka-producentka digitalnih videovsebin iz New Yorka. »A ko snemam video za Snapchat, pač snemam navpično, ker vem da ga bodo ljudje tako sprejeli.«

Velika večina videov za aplikacije se snema in predvaja navpično preprosto zato, ker ljudje tako držijo telefone. Toda ko navpične videe gledamo na kateremkoli drugem mediju – na tablici, iMacu ali 60-palčnem HD-televizorju – so ti na levi in desni vklenjeni v moteče črne trakove. Poleg tega imajo takšni videi večinoma nižjo ločljivost, trajajo le nekaj sekund in imajo malo ali nič produkcijske vrednosti.

Te nerodne lastnosti so bile dolgo značilne za amaterske filme, a po zaslugi priljubljenosti teh aplikacij hitro postajajo standard tudi za poklicne filmske ustvarjalce. Po besedah Joanne Hausmann, ki ustvarja vsebine za Univision in Bedrocket Media, za videe zdaj velja: čim krajši, zrnati in amaterski so, tem bolje.

»V trenutku, ko milenijci začutijo, da gre za oglas, ga ugasnejo,« pravi. »Oglasi morajo biti zdaj videti kot nekaj, kar je posnel njihov prijatelj.«

In dejstvo, da so tako iskani milenijci vsakdanji kruh globalnih znamk, kot so Samsung, Disney in Burger King, pomeni, da bodo čudni navpični videi le še bolj običajni. Celo YouTube je svojo aplikacijo prilagodil tako, da odstrani črne trakove; videom se tako samodejno spremeni velikost, da ob predvajanju zapolnijo zaslon.

Preberite več na Playboy.si

Novo na Metroplay: Alya o trenutkih, ki so jo izoblikovali, odraščanju in ljubezni do mnogih stvari v življenju