Kaj jesti in piti med prehladom ali gripo?

Kaj jesti in piti med prehladom ali gripo? (foto: Profimedia) Profimedia
22. 11. 2019

Ko bolehate za prehladom ali gripo, ni zabavno poskušati ugotoviti, kaj jesti in piti.

Spodaj je seznam živil in tekočin, ki jih priporočajo zdravniki.

Kaj piti, ko imate prehlad ali gripo

Voda je najboljša izbira. Med okužbo se v vašem telesu poveča bazalna presnova, kar ima lahko za posledico hitrejšo izgubo tekočine, zato morate poskrbeti za večji vnos tekočine kot ponavadi. Izogibajte se pijačam. kot so športne pijače ali sokovi oziroma pijačam, ki vsebujejo veliko sladkorja. Večja količina sladkorja lahko povzroči drisko, zaradi česar boste samo še bolj dehidrirani. Pijte čaj in kavo brez kofeina. Kofein lahko povzroči glavobol ali vrtoglavico, zaradi česar se boste počutili še slabše, še posebej  v kombinaciji z zdravili proti prehladu ali gripi. Alkoholu se je potrebno izogniti.

Kaj jesti, ko imate prehlad ali gripo

Simptomi gripe so lahko tudi bruhanje ali driska. Zaradi tega niste samo dehidrirani, ampak to iz vašega telesa tudi izčrpa pomembna hranila, ki so potrebna za boj proti okužbi. Zato morate poleg tekočine poskrbeti tudi za vnos hranil.

Priporočena hrana:

  • kokošja juha
  • jogurt
  • sadje z veliko vitamina C
  • brokoli
  • ovsena kaša
  • hren
  • poper

Kokošja juha vsebuje veliko natrija, ki je vrsta elektrolita, ki pomaga vašemu telesu, da ostane hidrirano, saj poskrbi, da zadržujete tekočino. Pazite, če imate zdravstveno stanje, zaradi katerega morate biti na dieti z malo natrija. Jogurt je bogat z beljakovinami, kalcijem, cinkom, vitamini skupine B, probiotiki in vitaminom D, ki lahko pomagajo zmanjšati črevesno okvaro. To bi lahko pomagalo bolnikom z gripo, ki doživljajo slabost ali bruhanje.

Brokoli in sadje - kot so pomaranče, jagode, ananas, kivi in mango - so bogat vir vitamina C, za katerega študije kažejo, da lahko skrajšajo trajanje vaše bolezni. Vlaknine v ovseni kaši lahko ublažijo želodčne in črevesne težave.

Kaj je pomembnejše? Tekočina ali hrana

Hidracija je pomembnejša od vnosa hrane. Ko imate vročino, vaše telo porabi več energije, zato je pomembno, da ostanete dobro hidrirani. Vnos tekočine je vaša prednostna naloga. Med boleznijo lakote mogoče niti ne občutite, kar ni razlog, da se prestrašite, saj je to normalno.

Priporočamo