Po prometni nesreči v Nemčiji je priznal: "Imel sem srečo v nesreči, da so mi pomagali!"

Po prometni nesreči v Nemčiji je priznal: "Imel sem srečo v nesreči, da so mi pomagali!" (foto: profimedia) profimedia
18. 7. 2016

Zavarovanec je imel prometno nesrečo v Nemčiji. Vozilo je bilo povsem uničeno, on in njegova družina pa jo je odnesla brez hujših posledic. Avto je ob pomoči zavarovalnice romal na odpad, udeležence nesreče pa so po prenočitvi v hotelu odpeljali domov.

In to je le eden od primerov, s katerim so se srečali v Zavarovalnici Triglav. Ta je samo lani obravnavala skoraj 140.000 škod iz avtomobilskih zavarovanj, od tega več kot 3.000 iz avtomobilskega kasko zavarovanja in zavarovanja avtomobilske odgovornosti v tujini. V času dopustov, ko številni potujejo v tujino, v zavarovalnici zato svetujejo, kako ravnati, če pride do nesreče v tujini, in brez katerih dokumentov ne smete na pot.

Dovolj je že trk na parkirišču ali nalet v gneči pred semaforjem. V tuji državi, kjer ne poznate nikogar, je vsaka nezgoda še bolj neprijetna. Če se prometna nesreča zgodi, Zavarovalnica Triglav svetuje:

  • da najprej zavarujte kraj nesreče, da se ne bi pripetilo še kaj.

Nadalje pa:

  • če so udeleženci nesreče utrpeli telesne poškodbe, pokličite reševalce, označite kraj nesreče z varnostnim trikotnikom, oblecite odsevni brezrokavnik;
  • če se je prometna nesreča zgodila na avtocesti, takoj zapustite vozni pas in varno izstopite iz vozila ter stopite za varovalno ograjo;
  • če je v nesreči prišlo do večje materialne škode ali poškodb udeležencev, če sumite, da je soudeleženec vozil pod vplivom alkohola, če se ne morete dogovoriti o krivdi ali če kateri od udeležencev noče dati svojih podatkov, pokličite policijo. Policijski zapisnik potrebujete tudi, če želite uveljavljati avtomobilski kasko.

Da bo uveljavljanje škode potekalo čim hitreje

S soudeleženci v prometni nesreči si izmenjajte osebne podatke, podatke o zavarovanju in vozilu ter natančno izpolnite evropsko poročilo o prometni nesreči, skupaj s skico in morebitno ugotovljeno odgovornostjo udeležencev.

»Od povzročitelja prometne nesreče pridobite tudi izvod njegove zelene karte ali zavarovalne police oziroma zeleno karto ali polico fotografirajte, da boste kasneje lažje uveljavljali morebiten odškodninski zahtevek. Če je mogoče, na kraju prometne nesreče naredite nekaj fotografij, ki naj čim natančneje prikazujejo kraj nesreče, poškodbe vozil in položaj udeleženih vozil,« še dodaja Boris Kuhelj, direktor regijskega škodnega centra, in dodaja, da se, preden na vozilu opravljate kakršna koli popravila, obrnete na zavarovalnico, ki bo običajno zahtevala predhodni ogled vozila in oceno škode.

Postopek uveljavljanja škode za nesreče v tujini se razlikuje od tega, ali ste v nesreči povzročitelj ali oškodovanec. V prvem primeru boste od svoje zavarovalnice prejeli obrazec za prijavo škode, nato bo ta s tujo zavarovalnico poskrbela za poravnavo iz vašega zavarovanja avtomobilske odgovornosti. Škodo na svojem vozilu boste morali pokriti sami oziroma uveljavljati kasko zavarovanje pri svoji zavarovalnici.

V drugem primeru, če je povzročitelj nesreče voznik motornega vozila, registriranega v eni od držav članic Evropskega gospodarskega prostora ali Švice, lahko odškodninski zahtevek vložite kar doma, in sicer pri zavarovalnici, ki je v Sloveniji pristojna za zavarovalnico povzročitelja. Če je vozilo povzročitelja iz katere od drugih držav sistema zelene karte, morate zahtevek vložiti na nacionalnem biroju zelene karte države, kjer se je zgodila nesreča.

Asistenca je lahko v veliko pomoč

Če imate sklenjeno avtomobilsko asistenco pri Zavarovalnici Triglav, najprej pokličite asistenčni center, kjer bodo poskrbeli za organizacijo prevoza vozila in potnikov. Na asistenčni center se lahko obrnete tudi, če tega zavarovanja nimate, pa je vozilo zavarovano pri Zavarovalnici Triglav. V tem primeru bo zavarovalnica zahtevala povračilo založenih finančnih sredstev za tisti del stroškov, ki ni krit z drugimi zavarovanji. Zavarovalnica bo glede na primer odločila, ali se bo vozilo popravljalo na najbližjem pooblaščenem servisu, bo prepeljano do drugega kraja ali celo nazaj domov (če je pričakovani čas popravila daljši). Potnikom bo zagotovila prevoz domov ali nadomestno vozilo za nadaljevanje poti.

Asistenčni center Zavarovalnice Triglav, ki je v 15 letih uspešno pomagal že v več kot 250.000 primerih, je pogosto prvi klic in prva pomoč ob prometnih nesrečah. »Zavarovanci največkrat pokličejo, ko jim poči pnevmatika, ko ne morejo zagnati motorja svojega vozila, ko je treba odpeljati nevozno vozilo, ki je bilo težje poškodovano v prometni nesreči, dostaviti nadomestne dele v tujino ali ko v rezervoarju zmanjka goriva,« pojasnjuje Franci Florjančič, vodja asistenčno-storitvenega centra Zavarovalnice Triglav, katerega povprečni odzivni čas v Sloveniji znaša 35 minut, od prejetja klica iz tujine pa je pomoč na kraju povprečno v 45 minutah (080 2864 oziroma +386 2222 2864 za klice iz tujine).

Bela knjiga Voznikov vodnik ob prometni nesreči

Vsa ta in številna druga navodila, kako ravnati ob prometnih nesrečah in kako prijaviti škodo v različnih situacijah prometnih nesreč, je Zavarovalnica Triglav združila v beli knjigi Voznikov vodnik ob prometni nesreči. Vozniki si ga lahko natisnete, tako da postane del obvezne opreme v avtomobilu, poleg urejenega avtomobilskega zavarovanja, zelene karte, evropskega poročila o prometni nesreči ter telefonskih številk avtomobilske in zdravstvene asistence. V primeru, ko vam jo zagode nezgoda.

Za dodatne informacije si na portal Vse bo v redu preberite zgodbe in nasvete za brezskrben vsakdan.

Priporočamo