Damjan Veber, Aljaž Tršar in Miha Jedlovčnik so imena, ki so se podpisala pod uspešen poslovni podvig Medenka. Njihov skupni produkt, ki ga bo te dni po zaslugi velike akcije Štartaj Slovenija kmalu dobro poznala cela Slovenija, je dokaz, da je mogoče z dobro idejo in nekaj poslovne žilice uspeti tudi v trdem podjetniškem svetu.
Da je idejo, ki se je porodila iz naključja in potrebe, vredno razvijati, jim je dalo vedeti že primarno raziskovanje trga. Izkazalo se je, da nekaj podobnega, kot so se domislili sami, dejansko že obstaja, le da izvedba ni zares optimalna.
"V ZDA smo našli t.i. Honeystix, ki so podobne našemu izdelku, in ugotovili, da se ta tam dobro trži. V nekem obdobju naj bi se v ZDA prodalo celo več medenih paličic kot žvečilnih gumijev."
Opogumljeni od teh podatkov so se vrgli na delo in svoj produkt še dovršili. Slamico, v katero je mogoče vbrizgati cvetlični med, so zavarili le na enem koncu, medtem ko so ga na drugem prepognili in zaprli z lično nalepko. V tem primeru je odpiranje tulca s sladko vsebino tako enostavno, da to ne bo delalo težav niti otrokom. Ko so potem dovršili še s sadnimi okusi obogatene različice medenih zmesi, so bili pripravljeni na vstop na širni trg. In šele v tej fazi so naleteli na izzive, ki so jim mladi podjetniki težje kos.
"Najtežja faza pri plasiranju našega izdelka na trg je bila faza ravno faza: Product/Market Fit. To je tista faza, v kateri je potrebno definirati prave prodajne kanale, ki so za tvoj izdelek najboljši. Takrat smo se zavedli, da ima naš izdelek zelo veliko prodajnih kanalov. Odkar je bil produkt pripravljen, smo testirali tako spletno prodajo kot prodajo v specializiranih trgovinah. Toda ves čas smo vedeli, da je izdelek namenjen ravno maloprodajnim policam. In na tem mestu nam je izjemno pomagal prav projekt "Štartaj Slovenija". Zavedamo se, da je uspeh že to, da te velik trgovcev sploh želi postaviti na svoje police, jasno pa nam je tudi, kako velik zalogaj je lahko financiranje marketinga, ki je potreben za uspešno prodajo izdelka."
Čeprav so botri Medenke pred tem že dobili ponudbo nekaterih večjih trgovcev, ki so si njihov produkt želeli uvrstiti na svoje police, pa bi v tem primeru fantje morali sami investirati v oglaševanje svojega produkta, pri Štartaj Slovenija pa so dobili vse to v kompletu. Še več. Dobili so tudi veliko podporo strokovnjakov iz podjetja Spar, ki so jim nudili tako strokovno pomoč s tehnološkega področja kot področja za zagotavljanje kvalitete izdelka, pa tudi izjemno odmevno marketinško - oglaševalsko podporo s strani oglaševalske agencije Formitas in seveda POP TV, ki jim je omogočil predstaviti svojo zgodbo v oddaji, ki ima veliko gledanost in je vrhunsko narejena.
Nasvet za mlade podjetnike!
Fante, ki se več kot zavedajo sreče, da so lahko del velike kalilnice slovenskih poslovnih uspešnic Štartaj Slovenija, imajo za vse tiste, ki se prav ta hip lotevajo svoje lastne podjetniške ideje, naslednji nasvet:
"Vsem, ki se lotevajo svoje lastne podjetniške ideje, svetujemo, da svoje poslovne predpostavke najprej testirajo na trgu. Prav tako jim svetujemo, da se udeležijo podjetniških delavnic, kjer bodo dobili potrebno znanje in pomoč za uspešen zagon podjetja. In morda ne bi bilo nič narobe, če bi si za začetek prebrali tudi knjigo Asha Mauryaja 'Delaj vitko'."