Predlog za izlet: Po razgled na sveto Ano

27. 1. 2018 | Vir: Jana
Deli
Predlog za izlet: Po razgled  na sveto Ano (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

In lovljenje sončnih žarkov ob Podpeškem jezeru.

Čeprav zna biti vreme zdaj prav muhasto, se bo zagotovo našel vsaj en jasen in sončen dan, ki ga morate izkoristiti za ta prijeten izlet. Na takšen dan boste s sv. Ane deležni čudovitega razgleda, ob Podpeškem jezeru pa je lahko tako prijetno, da bi človek kar ostal in se 'martinčkal'.

Skoraj popolnoma okroglo jezero, ki se napaja iz sedmih kraških izvirov, velja za enega najglobljih jezer v Sloveniji. Poleti je tu urejeno manjše kopališče, v njem je mogoč ribolov, zdaj pa lahko raziščete okolico in se nato podate še po gozdni pešpoti. Po razgled na sv. Ano namreč. Vzelo vam bo dobre pol ure, odvisno od tega, kako radi raziskujete okolico.

Če sv. Ane še niste obiskali, ste jo pa zagotovo že videli. Tisto, daleč naokoli vidno cerkev, ki se dviga nad Ljubljanskim barjem. Stoji na hribu nad naseljem Podpeč in Jezero, od koder na jasen dan pogled seže vse do Polhograjskega in Zasavskega hribovja ter Kamniško-Savinjskih Alp.

Gremo najprej do jezera

Peljite se v smeri Brezovice oz. avtocesto Ljubljana–Koper zapustite na izvozu za Brezovico in nadaljujte proti Vrhniki. Na križišču pri gostilni Pri Poku oz. trgovini Mercator zavijte levo (desno, če prihajate z vrhniške smeri) in pot nadaljujte prek avtoceste, po glavni cesti skozi tamkajšnja naselja (Vnanje in Notranje Gorice) do kraja Podpeč. Nato vas bo pot vodila čez Ljubljanico in proti naselju Jezero. Od tu pozorno spremljajte oznake, ki vas bodo vodile do brunarice in Podpeškega jezera.

Pri jezeru je parkirišče, kjer pustite avto in peš nadaljujete levo ob jezeru. Že po nekaj deset metrih vas bo pohodna tabla usmerila na gozdno cesto in nato po pešpoti, ki vas vodi najprej mimo spomenika Zore Luckmann in naprej do roba gozda, od koder boste že opazili cerkev Sv. Ane.

Ob jezeru je tudi prijazna gostilna, kjer si lahko privoščite zaslužen počitek, topel čaj ali pa kar kosilo.