Predstavljamo štipendista Fundacije za ustvarjalne mlade Luka Srbiča

2. 4. 2019
Deli
Predstavljamo štipendista Fundacije za ustvarjalne mlade Luka Srbiča (foto: Jure Žigon)
Jure Žigon

Luka Srbič je devetnajstletni študent prvega letnika programa Upravne informatike, ki povezuje digitalni, programerski ter analogni, ekonomski in organizacijski svet.

Interdisciplinarni univerzitetni študijski program deluje na dveh fakultetah, in sicer na Fakulteti za računalništvo in informatiko ter na Fakulteti za Upravo. Štipendist Fundacije za ustvarjalne mlade, ki so jo lani ustanovili pri Ustvarjalniku, je postal s projektom razvoja digitalnega medija portala Maklus, za katerega je prepričan, da ima velik potencial. Pri podjetniških podvigih Luko finančno spodbuja podpornik Fundacije, medijska hiša ProPlus.

Sam sebe Luka najraje opiše takole: »Sem ambiciozen dajalec. Znanje, ki sem ga sam že osvojil, rad predajam naprej, medtem pa si že izbiram tudi višje cilje.« Eden od teh je tudi Maklus, spletni portal, namenjen vsem ljubiteljem sodobne informacijske tehnologije.

Že kot otrok se je rad 'igral' z denarjem, kot pravi. Najprej je v domači dnevni sobi za igro uredil gostilno, potem je staro drvarnico v hiši preuredil v mini pisarno in odprl svoje podjetje ... Z leti je Luka začel namensko zbirati prihranke, da bi nekoč lahko tudi zares odprl svoje podjetje in začel s poslovno dejavnostjo. Prepričan je, da je podjetništvo odločitev, ki pride sama po sebi, nekakšno stanje duha, način razmišljanja, ki ga človek razvije v teku življenja. Sam je podjetniško začel razmišljati že zelo zgodaj, še preden je vedel in razumel, kaj poslovanje sploh je in kaj pomeni. Že v osnovni šoli je začel s prodajo etuijev, USB kablov in različnih digitalnih dodatkov. Naročal jih je v tujini ter prodajal prijateljem in znancem v Sloveniji. Nenadoma ga je svet podjetništva začel iskreno zanimati. »To področje mi ne predstavlja ničesar drugega kot to, da se trudim oblikovati lastno prihodnost na način, kot si ga bom sam zastavil.« Verjame, da podjetništvo ni zgolj pridobivanje dobička, temveč pot osebnega razvoja in napredka.

Koliko denarja morate imeti, da vas nemške banke štejejo za bogate?

Lukova starša nista podjetnika, vendar ga na njegovi poti izjemno podpirata in mu omogočata dovolj svobode, da dela, kar si sam želi. »Čeprav ne razumeta vedno, kaj počnem, sem včasih iskreno presenečen, kako zelo mi zaupata, in mislim, da se jima bo to še zelo obrestovalo,« pripoveduje Luka. Oče in mama mu zaradi tega predstavljata veliko spodbudo, sicer pa rad spremlja ljudi, ki živijo po svojih načelih in vztrajajo na svoji poti. Prav v njihovem delu poskuša najti navdih zase. Pravih vzornikov po katerih bi se zgledoval ravno nima, ceni pa, kar počnejo denimo multimedijski podjetnik Casey Neistat, Gary Vaynerchuk, podjetnik in specialist za digitalni marketing Tim Ferris, znani podcaster in spletna osebnost ter organizacijski psiholog Adam Grant in številni glasbeniki, ki poskušajo denimo s svojo glasbo narediti pozitivno spremembo v svetu. »Glasba je moj prostor za sproščanje, uživanje in veselje, rad pa hodim tudi na daljše pohode, kjer se sprostim in v svoje misli povabim nove ideje,« razlaga mladi študent.

Za njegov podjetniški preboj, imenovan Maklus, pa gre zasluga neke druge vrste 'pohodu'. »Decembra 2012 sem kupil svoj prvi (in zadnji) tablični računalnik, ga čez približno pol leta razbil in nato intenzivno začel iskati možnosti, kako bi ga sam popravil ...,« pripoveduje Luka. Tako se je seznanil s kupom tehnoloških portalov in tujih, večinoma kitajskih spletnih trgovin, kjer je našel navdih, da bi morda lahko tudi sam poskusi z ustvarjanjem lastnega spletnega portala. Tako je nastala skupina somišljenikov, ki združuje ekipo mladih navdušencev ter poznavalcev digitalnih vsebin in sodobnih trendov s področja informacijske tehnologije, posledično pa tudi Maklus, informacijski medijski portal. Skupina, ki jo vodi Luka, se intenzivno ukvarja z ustvarjanjem spletnih vsebin s področja računalništva, pametnih telefonov, računalniških iger, električnih avtomobilov in vsega kar je povezano z digitalnimi trendi. »Naš cilj je ustvariti spletno skupnost v Sloveniji in jo preko različnih dogodkov, konferenc ter podobnih srečanj združiti in povezati,« nadaljuje mladenič.

mladi

K projektu je na začetku povabil praktično polovico svojih srednješolskih sošolcev, vendar je kmalu ugotovil, da to nima pravega smisla, saj je ugotovil, da je ob sebi bolj racionalno zbirati ljudi, ki jih nekaj dejansko zanima. V treh letih mu je na tem podjetniškem 'pohodu' uspelo sestaviti štirinajstčlansko ekipo in na to je zelo ponosen. »Pri tem projektu sem se ogromno naučil o sebi, o delu z ljudmi, predvsem pa o veliko majhnih temah in področjih, za katere prej nisem vedel, da sploh obstajajo,« pripoveduje Luka, pri čemer se mu zdi še posebej pomembno, da projekt tako njemu kot sodelavcem prinaša nekakšen vrelec motivacije in znanja ter jim tako omogoča tudi osebnostni napredek.

Vesel je, da je bil sprejet v prvo generacijo štipendistov Fundacije za ustvarjalne mlade. »Mislim, da se tega imenovanja ne bi nihče branil. Zagotovo mi pomaga pri odpiranju vrat in iskanju novih priložnosti,« poudari in nadaljuje: »Za povrh pa je sodelovanje z Ustvarjalnikom tudi kul, zabavno in polno izobraževanja.« Sicer mu nagrade in priznanja v življenju ne pomenijo prav veliko, vsaj ne toliko, da bi imele vpliv na njegove odločitve ali da bi se njegov pogled na svet zaradi tega spremenil. Že zdaj je odločen, da bo v življenju še naprej počel predvsem tisto, kar ga veseli. Od mentorjev pri Ustvarjalniku se je veliko naučil, pravi, pridobljeno znanje pa bo s pridom uporabil tudi v praksi. Prepričan je, da njegov čas šele prihaja. Opaža, da je med ljudmi veliko nezadovoljstva, medtem ko sam na svet poskuša gledati z optimizmom, saj je pesimistov že tako preveč.

Žiga

Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del