Nemško združenje za varstvo potrošnikov (Verbraucherzentrale Hamburg) je vložilo tožbo proti Lidlu zaradi kontroverzne oglaševalske kampanje, v kateri je diskontni trgovec napovedal 'največje znižanje cen v svoji zgodovini'.
Po navedbah tožbe je oglaševalski slogan zavajajoč in ustvarja nerealna pričakovanja med kupci.
Konec maja je Lidl objavil, da trajno znižuje cene za več kot 500 izdelkov, z oglaševalskim sloganom 'Takoj, trajno 500 izdelkov ceneje'. Vendar pa združenja potrošnikov in strokovnjaki trdijo, da gre za manipulativno oglaševanje, saj Lidl ni objavil jasnega seznama teh izdelkov, niti dejanski popusti niso znatni. –
"Ni znano, kateri izdelki so bili natančno znižani in za kakšen odstotek. Če se oglašujejo konkretne številke, jih je treba dokazati," je dejal Armin Valet iz združenja za varstvo potrošnikov v Hamburgu.
Znižanja manjša od pričakovanih
Analiza aplikacije za primerjavo cen Smhaggle, ki je temeljila na več kot 640.000 računih, je pokazala, da je bilo v povprečju znižanih le približno 270 izdelkov. Pri skoraj dveh tretjinah teh artiklov je bilo znižanje cene med 0 in 10 odstotki. Le vsak osmi izdelek je bil znižan za več kot 20 odstotkov. Skupni prihranek na nakup je znašal povprečno le 2 odstotka.
Profesor Stephan Rüschen, strokovnjak za trgovino na drobno z Univerze v Heilbronnu, je Lidlovo kampanjo označil za 'nerodno', ker je v eni poslovalnici našel le približno 300 znižanih artiklov.
"Stranke pričakujejo več, ko slišijo številko 500 izdelkov," je poudaril.
Lidl kritike zavrača
Lidl je kritiko zavrnil in izjavil, da se številka 500 nanaša na vse artikle, ki so znižani v Nemčiji tako na nacionalni kot regionalni ravni. Vendar so te informacije strankam na voljo le v opombah.
Kljub kritikam in skromnim dejanskim prihrankom Lidlova marketinška poteza ni ostala neopažena; po njihovi objavi so cene začele prilagajati tudi druge velike trgovske verige.
- Preberite si tudi: Zdaj so že Hrvati začeli kritizirati turizem v svoji državi: "Gostje so le molzne krave, po katerih se pljuva"