Vse več prevar z dvojnimi cenami na policah, tukaj je razlog zakaj

8. 1. 2025
Deli
Vse več prevar z dvojnimi cenami na policah, tukaj je razlog zakaj (foto: profimedia)
profimedia

Vse se zdi, da morajo biti potrošniki vse bolj previdni.

V zadnjem tednu je prispelo deset prijav potrošnikov proti trgovcem, ki zaračunavajo blago po višjih cenah, kot so navedene na polici. Kaj se zgodi, ko kupec izbere izdelek, pride na blagajno, da bi ga plačal, tam pa se pojavi druga, običajno višja cena? Do situacije, ki so jo doživeli številni potrošniki, pride, ker se akcijska cena ne odstrani takoj po koncu znižanja ali zaradi nenamerne napake, vendar se postavlja vprašanje, po kateri ceni kupec nato plača ta artikel.

Ta praksa je pogosta v zadnjih letih in vse več potrošnikov se pritožuje zaradi različnih cen. Pomembno je poudariti, da ima potrošnik pravico zahtevati, da mu blago zaračunajo po ceni, ki je navedena (bodisi na polici, v katalogu, spletni predstavitvi itd.) - pravi Mladen Alfirović, pravni svetovalec Nacionalne organizacije potrošnikov Srbije. Navedene pravice potrošnikov so, pravi, podrobneje opredeljene z Zakonom o oglaševanju in Zakonom o varstvu potrošnikov, natančneje - s členi, ki urejajo zavajajočo poslovno prakso.

Po zakonu se "za zavajajočo poslovno prakso šteje poslovna praksa trgovca, ki navaja ali grozi, da bo navajala potrošnika, da sprejme ekonomsko odločitev, ki je sicer ne bi sprejel". Kako? Tako, da mu daje napačne informacije in ga zavede glede cene ali načina, kako je ta izračunana. Alfirović pravi, da ima v primeru, ko je na polici navedena ena cena, potrošniku na blagajni pa zaračunajo drugo, potrošnik pravico, da ta artikel vrne ali od prodajalca zahteva, da mu zaračuna tisto, ki je navedena na polici. Prodajalec je, dodaja, dolžan sprejeti zahtevo potrošnika, v primeru zavrnitve pa se potrošnik lahko pritoži tržni inšpekciji.

Letalska družba potnika toži za 15.000 evrov: kaj je razlog za to?

V vodilnih trgovskih verigah navajajo, da ima v takšni situaciji kupec pravico vztrajati, da plača po ceni, ki je bila napisana na polici. Priznavajo, da se take napake dogajajo, vendar pravijo, da to ni pogosto. Kupcem svetujejo, da v takih primerih nujno vložijo pritožbo na blagajni in da, če blagajnik ne more rešiti situacije, zahtevajo poslovodjo in se pritožijo njemu.

Trgovci običajno trdijo, da se v maloprodajnih objektih vsakodnevno kontrolirajo police, da ne bi prišlo do takih napak, vendar se vseeno zgodi, da kupci naletijo na takšne situacije. "Včasih se zgodi, da kupci ne vidijo dobro cene in v tem primeru skupaj s potrošnikom izdelamo nalog za popravek in vrnemo potrošniku denar. Če je že prišlo do napake pri ceni na polici in na blagajni, poslovodja prevzame odgovornost, saj je zadolžen za nadzor. Če potrošnik vidi drugo ceno na polici, bo ta artikel dobil po tej ceni, mi pa interno rešujemo problem, pri čemer fiskalni račun zadržimo za zaščito pred inšpekcijo," pravijo v trgovinah.

Preberite še: Ljudem, ki imajo v datumu rojstva eno od teh števil, jih čaka dobra usoda, sreča in obilje

Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu