RAST POTROŠNJE V IMENU LJUBEZNI – NAKUPI ZA VALENTINOVO V SLOVENIJI V TREH LETIH NARASLI ZA 39 %

12. 2. 2020
Deli
RAST POTROŠNJE V IMENU LJUBEZNI – NAKUPI ZA VALENTINOVO V SLOVENIJI V TREH LETIH NARASLI ZA 39 % (foto: Profimedia)
Profimedia

Potrošnja v imenu ljubezni po svetu narašča petkrat hitreje od svetovnega gospodarstva in se je za valentinovo povišala za 17 odstotkov od leta 2017, v Sloveniji pa za kar 39 odstotkov, je razkrila najnovejša analiza transakcij s plačilnimi karticami iz več kot 53 držav po vsem svetu.

Romantiki po vsem svetu trošijo več kot kadarkoli prej, kar se odraža tudi v skupnem številu transakcij v dnevih pred valentinovim (od 11. do 14. februarja), ki je v zadnjih treh letih globalno naraslo za 31 odstotkov in v Sloveniji za 42 odstotkov, razkrivajo številke, pridobljene v sklopu mednarodne raziskave Mastercard Love Index, ki analizira potrošniške navade in trende med valentinovim z analizo transakcij s kreditnimi, debetnimi in predplačniškimi karticami iz celotnega sveta.

Zaljubljenci po vsem svetu najbolj cenijo nepozabna doživetja

Globalni podatki dodatno razkrivajo, da rast obdarovanj z doživetji prehiteva tradicionalna darila, kot so cvetje in nakit. Rezervacije v hotelih so po svetu poskočile za 22 odstotkov, letalska potovanja do romantičnih destinacij pa za 13 odstotkov. Slovenci smo za hotelske nastanitve lani v primerjavi s preteklimi tremi leti za valentinovo opravili 38 odstotkov več transkacij, medtem ko smo za romantična potovanja sicer zabeležili 9 odstotkov manj transakcij. Zaljubljenci iz vsega sveta so lani za rezervacije letov in potovanj porabili ogromnih 2,2 milijarde dolarjev. Podatki obenem kažejo, da tradicionalne čestitke za valentinovo pri kupcih z vsega sveta ne sledijo tem trendom, saj so njihovi nakupi v zadnjih treh letih dosegli le 2-odstotno rast, a Slovenci smo čestitkam še vedno naklonjeni, saj je v zadnjem letu njihov nakup narasel za 29 odstotkov.

Slovenci se najraje razvajamo z gurmanskimi užitki

Hrana prav tako ostaja preizkušen način za izkazovanje ljubezni, kar dokazuje vsakoletno višja poraba v restavracijah za valentinovo. Od leta 2017 je v Sloveniji število transakcij v restavracijah za valentinovo naraslo za 48 odstotkov in po svetu za 32 odstotkov, skupni porabljeni znesek v Sloveniji pa je narasel za 54 odstotkov in po svetu 16 odstotkov na 3,4 milijarde dolarjev v letu 2019.

Tradicionalna darila med Slovenci še vedno priljubljena, medtem ko po svetu vedno manj

Druga stran kovanca hitre rasti obdarovanj z nepozabnimi doživetji, vključno s potovanji in razvajanjem brbončic, je globalno gledano upočasnjevanje rasti nakupov tradicionalnih daril, ki pa so sicer med Slovenci še vedno priljubljena. Cvetlice po svetu v zadnjih treh letih sicer še niso ovenele, a cvetijo s polžjo 3-odstotno rastjo, medtem ko so pri nas v bolj živahnem razcvetu s 23-odstotno rastjo v lanskem letu. Tudi nakup nakita je v zadnjih treh letih po svetu narasel le za 6 odstotkov, medtem ko smo Slovenci lani zapravili 76 odstotkov več za nakit za obdarovanje naše boljše polovice.

Spletno nakupovanje in brezstične transakcije še vedno v porastu

Nadaljuje se tudi rast spletnega nakupovanja, ki je med valentinovim v obdobju med 2017 in 2019 po svetu zabeležilo tudi do 57-odstotne skoke, med Slovenci pa 21 odstotne. Še bolj impresivno rast so dosegle brezstične transakcije na plačilnih mestih v trgovinah, katerih število se je po svetu od 2017 povišalo za ogromnih 175 odstotkov ob vse hitrejši medletni rasti, v Sloveniji pa se je število brezstičnih transakcij povišalo za neverjetnih 320 odstotkov.

»Trend odločanja za doživetja namesto tradicionalnih materialnih daril ostaja popularen in jasno je, da želi današnja generacija valentinovo izkoristiti kot priložnost za ustvarjanje skupnih doživetij,« je dejal Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard v Sloveniji. »Dandanes so potovanja in rezervacije potovanj lažje izvedljive kot kadarkoli poprej, kar se odraža v velikem porastu spletnih rezervacij letov in hotelov v obdobju okoli valentinovega od leta 2017 naprej. Mastercard razsikava Love Index ponuja edinstven vpogled v evolucijo nakupov, in podjetje pričakuje, da se bo rast trenda odločanja za skupno preživljanje časa in ustvarjanje skupnih spominov v prihodnosti le še nadaljevala.« 

Slovenci kupujemo darila zadnji trenutek, zaljubljenci po svetu pa so bolj organizirani

Globalni podatki so pokazali tudi na vse bolj organizirano načrtovanje za valentinovo, saj je bila večina transakcij izvedena prej kot v preteklosti, medtem ko število nakupov v zadnjem trenutku še nadalje upada. Ta trend se pa ne kaže med Slovenci, saj še vedno najraje nakupujemo darila zadnji trenutek. Leta 2019 je bila večina transakcij za valentinovo po svetu tako izvedena 11. februarja, kar je dan prej kot leta 2018 (12. februar), in dva dni prej kot leta 2017 (13. februar, dan pred valentinovim). Slovenci pa smo lani večino transakcij za valentinovo opravili celo en dan po valentinovem, torej 15. februarja, kar je tri dni kasneje kot leta 2018 (12. februar) in dva dni kasneje kot leta 2017 (13. februar, dan pred valentinovim).

Povzetek nakupovalnih navad v Sloveniji in po Evropi:

KLJUČNI VZORCI POTROŠNJE ZA REGIJO MED VALENTINOVIM V OBDOBJU MED 2017 IN 2019

SLOVENIJA
Sentimentalni nakupi v obdobju valentinovega so od leta 2017 narasli za 39 %, skupno število transakcij pa za 42 %.

Nakup čestitk za valentinovo je v letu 2019 v primerjavi z 2018 narasel za 29 % po tem, ko je leta 2018 v primerjavi z 2017 upadel za 25 %.

Število transakcij za hotele je med letoma 2017 in 2019 naraslo za 38 %, čemur je sledila tudi skupna poraba, ki je zabeležila 40 % rast. Hoteli sicer predstavljajo 39% skupne porabe za valentinovo.

Lani smo za rezervacije letov in potovanj (transport) zabeležili 9 % manj transakcij kot v preteklih treh letih.

Število transakcij v restavracijah se je v zadnjih treh letih povečalo za 48 %, skupni porabljeni znesek pa za 54 %.

V preteklih treh letih se je znesek, porabljen za nakup nakita, povišal za 76 %, čemur so sledile tudi cvetlice, ki so lani zabeležile 23 % rast.

Število spletnih nakupov v obdobju valentinovega je v zadnjih treh letih naraslo za 21 %.

Delež brezstičnih transakcij se je v primerjavi z letom 2017 povečal za kar 320 %.

V letu 2019 je bila večina transakcij, povezanih z valentinovim, izvedenih 15. februarja, kar je tri dni kasneje kot leta 2018 (12. februar) in dva dni kasneje kot leta 2017 (13. februar, dan pred valentinovim).

EVROPA
Sentimentalni nakupi v obdobju valentinovega so od leta 2017 narasli za 37 %, skupno število transakcij pa za 54 %.

Nakup čestitk za valentinovo je v letu 2019 v primerjavi z 2018 narasel za 5 %, kar je nižja rast od 15 %, ki je bila zabeležena 2018 v primerjavi z 2017.

Število transakcij za hotele je med letoma 2017 in 2019 naraslo za 50 %, čemur je sledila tudi skupna poraba, ki je zabeležila 43 % rast. Hoteli sicer predstavljajo največji delež v skupni porabi za valentinovo (39 %).

Za rezervacije letov in potovanj (transport) so Evropejci lani porabili 26 % več kot v preteklih treh letih.

Število transakcij v restavracijah se je v zadnjih treh letih povečalo za 62 %, skupni porabljeni znesek pa za 43 %.

V preteklih treh letih se je znesek, porabljen za nakup nakita v Evropi, povišal za 22 %, še hitrejšo rast pa so z 39 % zabeležile cvetlice.

Število spletnih transakcij v obdobju valentinovega je v zadnjih treh letih naraslo za 74 %.

Delež brezstičnih transakcij se je od leta 2017 povečal za ogromnih 319 %.

V letu 2019 je bila večina transakcij, povezanih z valentinovim, izvedenih 14. februarja (34.968.569 transakcij).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord