Resnična izpoved: "Depresijo sem ukrotila s pomočjo petih sprememb"

Resnična izpoved: "Depresijo sem ukrotila s pomočjo petih sprememb" (foto: profimedia) profimedia
18. 10. 2020

O bojih z depresijo lahko govorim brez zadrege. Bitke z depresivno motnjo so mi blizu od zgodnjega otroštva in nikoli nisem prav razumela, zakaj se tako počutim.

Tako je svojo izpoved začela Boonn Hem, ki je našla izhod. Svoje izkušnje želi deliti in morda komu pomagati, da se tudi sam izvleče iz depresivne stiske. »Leta 2015 sem rodila, a namesto veselja ob novem živem bitju v mojem življenju, sem bila depresivna. Ko je bilo sinu komaj 14 dni, sem razmišljala o nesmiselnosti življenja, želela sem si umreti. V možganih so se mi podile slike, na kakšen način bi si lahko vzela življenje. Smrt se mi je zdela rešitev za vse težave in trpljenje,« je Boonn opisala svoje črne misli.

Prisilila se je in poiskala pomoč. Vključila se je v intenzivno terapijo. »Dnevno sem goltala pomirjevala in vitamine, da bi morda končno spoznala srečo in čutila olajšanje, vendar ni bilo nobenega učinka. Kot v spirali me je vleklo v temačne globine. Bilo mi je vsega dovolj. Takrat sem se odločila za spremembe in se soočila z demoni, ki so me toliko let obvladovali,« je prišla do točke, ko ni mogla naprej po isti poti.

Preberite si, kako je ukrepala.

1. Poiščite svoj smisel življenja

»Življenje osmišlja delo, brez dela je življenje prazno.« Stephen Hawking

Univerzalnega smisla življenja ni, je samo individualni. S to trditvijo bi rada povedala, da je občutek o smislu življenja pri vsakomer nekoliko drugačen. Enako kot je drugačen odnos do dela. Delo ne pomeni vedno, da ste v službi od osmih do štirih. Lahko pomeni marsikaj drugega. Primer: jaz uživam v filozofiji. Obožujem filozofijo običajnih ljudi, in sicer do te mere, da sem začela iskati smisel svojega življenja v nabiranju modrosti in znanja vseh ljudi, ki so pripravljeni z mano deliti svoje misli. Razlog, da to počnem, je moje spoznanje, da je veliko na prvi pogled neopaznih intelektualcev, ki so kot nebrušeni diamanti. Samo prisluhniti jim je treba.

Če vidite svoj smisel v slikanju, vzemite čopič v roko. Če vas veseli reševanje živali, skrbite zanje. Karkoli vas zanima in se vam zdi, da bi vam v življenju nudilo neko oporo, zagrabite z obema rokama.

2. Poiščite stvari, ki vas onesrečujejo

Premislite, kaj vas spravlja v slabo voljo, zaradi česar ste nesrečni. To je bolj zahtevno, kot se zdi. Kako torej začeti? Na papir zapišite vse stvari, ki vas jezijo in mučijo. Potem premislite, zakaj so te stvari za vas tako problematične in poiščite rešitev.

To ni enodnevno delo, preden boste izbrskali, kje so zakopane vaše težave, boste morali prekopati svoje globine in se soočiti z veliko neprijetnimi stvarmi. Praviloma ljudje raje ves dan posedajo in tarnajo, iščejo krivdo za svoje težave pri drugih in prevzemajo vlogo žrtve. To je veliko lažje, kot prevzeti odgovornost za lastno življenje.

»Pred stvarmi, ki vas strašijo ali vas prizadenejo, se ne morete vedno zaščititi, če pa v svoji notranjosti prepoznate strah in bolečino, se boste lahko spremenili. Spoznali boste, da ste vi in strah v enakovrednem položaju, morda ste celo nekaj močnejši.« Profesor psihologije na univerzi v Torontu Jordan B. Peterson

Vsi vozli vašega življenja potrebujejo nekaj časa, da se odvozlajo, potrebujete le voljo, da začnete razčiščevati najtežje zadrege. Soočanje s stvarmi, ki nas žalostijo, je strašljivo, a s potrpežljivostjo boste zagnali proces transformacije. Sčasoma bo vaše življenje dobilo smisel, izpolnili se boste.

3. Sprijaznite se, da vsega ne morete spremeniti

Nismo nadjunaki in nadjunakinje. Med odraščanjem nam straši pripovedujejo, da smo nekaj posebnega, a ko se pozneje soočimo z življenjem, spoznamo, da nismo. To nas pobije, čutimo se nekoristni, ker do 30. leta starosti nismo naredili ničesar izjemnega.

Vesolje je kaotično, a v njem kljub temu vlada neke vrste red. Tako je tudi naše življenje. Pokojna ameriška pesnica Maya Angelou je nekoč to lepo ubesedila: »Če vam nekaj ni všeč, to spremenite, če tistega ne morete spremeniti, pa spremenite svoj pristop.«

Moja družina je dovzetna za depresivne motnje. Svojih genov ne morem spremeniti, lahko pa spremenim svoj pogled in sprejmem dejstvo, da je to del mene, s čimer moram živeti vse življenje. Napačno bi bilo, če bi se tega sramovali.

4. Sprejela sem odgovornost

Oče me je zlorabljal fizično in verbalno, zato sem bila dolgo jezna nanj. Krivila sem ga za mojo depresijo in tesnobo. Krivila sem ga vse težave v mojem življenju. Krivila sem ga za vse, kar sem naredila narobe in se je posledično slabo razpletlo. Končno sem spoznala, da mi ni on povzročil vseh bridkosti in zagrenjenosti. Jaz sem si jih.

Prevzela sem odgovornost in si v svoje dobro dopovedala, da moram vse, kar mi je naredil oče, spraviti tja, kamor spada – v preteklost. Na ta način sem se izvila iz strašljivih čustev, ki so me tiščali.

Ko sem postopoma sprejemala odgovornost za življenjske odločitve, sem začutila, da se črni oblaki nad mojo glavo umikajo. Oče ni več nadziral mojega življenja, jaz sem ga.

5. Spravite se iz hiše

Iz hiše se nisem premaknila rekordne tri mesece. Bila sem preveč utrujena, da bi lahko karkoli počela. Počutila sem se kot blatno močvirje brez trde opore.

S hudo muko sem se prisilila, da sem stopila ven, se povezala s svetom in – glej ga zlomka – počutila sem se mnogo bolje. Četudi sem se samo zleknila v ležalniku na verandi in počasi srkala kavo.

Ljudje smo družbena bitja. Naj smo introvertirani ali ambivalentni, kar je mešanica introvertirane in ekstravertirane osebnosti, lahko najdemo dejavnosti, ki jih počnemo sami ali v družbi. To nam občutno izboljša razpoloženje in v naše življenje posije sonce.

Prijateljica, ki jo tudi muči depresija, rada teče po parku za pse. Nima psa, rada pa se ustavi pri tujih in jih poboža, kar jo spravi v dobro voljo. Druga prijateljica gre rada v knjižnico, privlači jo vonj starih knjig.

Pojdite ven in počnite karkoli, naj bo tisto, kar vam je všeč, še tako neumno.

Na koncu bi vas rada spomnila, da poznamo veliko vzrokov za depresijo. Vsi predlogi, ki sem jih položila pred vas, so lahko za vas dobri in delujejo, ali pa tudi ne. Kljub temu si dajte možnost in morda boste spoznali, da depresija vendarle ni vaš gospodar. Za dežjem vedno posije sonce.

Vir: Ideapod

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri