Romana Tomc o cenah telefoniranja v tujini

17. 6. 2017 | Vir: Jana
Deli
Romana Tomc o cenah telefoniranja v tujini (foto: Aljoša Videtič)
Aljoša Videtič

Saj vam je znan tisti zvok, ko vam po prehodu meje vaš mobilni operater pošlje sporočilo, koliko stane telefoniranje v tujini. Kljub temu da je to postalo mnogo ceneje, kot je bilo, še vedno pazite, da so vaši izhodni klici krajši in raje naročite, da vas pokličejo od doma, če bo pogovor trajal malo dlje.

No, po 15. juniju bo marsikaj drugače. Cene telefoniranja doma in v tujini bodo izenačene. Vsaj morale bi biti. Tako smo namreč odločili v Evropskem parlamentu. Prav gotovo to ni najbolj pomembna odločitev ta hip, ker imamo v Evropi veliko bolj pomembnih težav, ampak vendarle. Dolga leta so mobilni operaterji izkoriščali potrošnike in jim zasoljeno prodajali storitve t. i. roaminga (gostovanje v tujini).

Pot od ideje do njene uresničitve je bila precej zapletena in naporna, saj je bilo za zlom interesov vplivnih multinacionalnih podjetij potrebno celo desetletje. Na koncu je vendarle prevladal interes ljudi. Svoje je seveda naredila tudi konkurenca. Ta je zdrava, saj omogoča cenejše in bolj kakovostne storitve. To pravilo velja skoraj povsod in zelo pogosto se pod krinko zaščite širših interesov skriva samo želja po ohranitvi monopolnega položaja. Le redko je ta monopol, ki mu je včasih ime tudi nacionalni interes, upravičen.

Najbrž je misel marsikaterega od vas že usmerjena v počitnice. En majčken del k bolj brezskrbnemu dopustovanju bo pripomoglo tudi cenejše telefoniranje. Žal si vsi počitnic ne bodo mogli privoščiti in naša družba bi morala biti dovolj zrela in solidarna, da bi v takšnih primerih priskočila na pomoč. Denarja za to je dovolj, je pa, tako kot pri telefoniranju, stvar odločitve, kako bomo ta denar porabili. Odločitev je naša.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"