S hipsterji je konec, prihajajo yuccieji!

14. 6. 2015
Deli
S hipsterji je konec, prihajajo yuccieji! (foto: shutterstock)
shutterstock

Stari so 20+. Živijo v urbanih naseljih. Sodijo v priviligiran sloj. Z dobro izobrazbo. So polni idej, s katerimi želijo zaslužiti ogromno denarja.

To niso hipsterji, niti milenijci, pa tudi yuppieji ne! Zanje pravzaprav še nimamo pravega izraza, se pa onstran velike luže že uveljavlja izraz Yuccies - skovanka iz 'Young Urban Creatives' ali v prevodu 'Mladi urbani kreativci'!

Gre za del pripadnikov generacije Y, ki se je rodil v udobju mesta in je okužen z idejo presežne moči izobrazbe. To je tisti sloj mladih, ki ne le verjame, da si v življenju zaslužijo slediti svojim sanjam, ampak so prepričani tudi, da bi morali pri tem še bajno zaslužiti.

Ta hip boste največ yucciejev našli v velikih metropolah, kot sta New York ali San Francisco. Pogosto se ukvarjajo z družabnimi mediji, so svetovalci za instagram kampanje velikih blagovnih znamk, so programerji in snovalci novih Uber in Tinder platform ali pa so del podjetnih timov, ki skušajo na trg lansirati modne butične specialnosti, kot so npr. sončna očala iz bambusa.

Pri njihovih prizadevanjih jih vodi in motivira želja po hitrem zaslužku, hkrati pa ohranjanju lastne kreativne avtonomije. Vse to so sanje yucciejev.

Ko so zapustili šolske klopi, se jih večina značilno ni odločila slediti tradicionalni poti grajenja kariere, temveč so se odločili za precej bolj hektično pot svojih malih startup podjetij. Njihov peskovnik je običajno splet, katerega številne priložnosti poznajo do obisti. Še več. Njegove potenciale pomagajo širiti tudi sami.

Kaj pa moto teh 'pika.com' podjetnikov, gurujev družabnih omrežj in vplivnih blogerjev?

  • "Zaslužite si živeti od tega, kar ste. Vaše ideje so dragocene. Sledite svojim sanjam."

Še pred desetletjem so bili današnji yuccieji morda tudi hipsterji. Vendar pa je slednje zdaj dokončno povozil čas. Zamenjali so zabave v zapuščenih skladiščih z joga letovišči in postali orodje marketinga korporacij.

Še to. S hipsterji je konec. In z njimi je bilo konec v trenutku, ko so se skoraj vsi identificirali z njimi. V trenutku, ko so se vsi imeli za hipsterje, ni bilo več hipsterjev. Tako enostavno je to.

Ali povedano z besedami samooklicanega yuccieja, ki je o tem spisal blog, ki se prav ta hip viralno širi po spletu: "Nimam tatujev. Finančno stanje mojih kartic je zgledno. Imam zdravstveno zavarovanje. Moji brki niso 'poštirkani'. Hipsterji so mnenja, da sem navaden yuppie, pa čeprav nisem oblečen tako, kot bi stopil iz kakšnega modnega kataloga in se ne razburjam na borzah. V resnici sem čisto pravi yuccie, ki je nekakšna modifikacija in nadgradnja tako yuppiejev kot hipsterjev."

Yuccie je skratka križanec med yuppiejevim stremenjem po novi jahti in željo po priznanju s hipstersko neambicioznostjo in serijskim kajenjem cigaretnih zvitkov. To so priviligirani milenijci, ki so polni samovšečnega cinizma in so v položaju, v katerem si lahko izbirajo svoje lastne bitke. Prav cinizem, ki izvira iz priviligiranosti, je morda lastnost, ki po mnenju avtorja bloga najbolje definira yuccieje. In kot pravi sam: "Biti yuccie ni nekaj, česar bi se morali sramovati. Prav tako pa to tudi ni nekaj, na kar bi človek lahko bil zelo ponosen."

No, zdaj veste ;)

Novo na Metroplay: Kristijan Crnica - Kikifly o glasbenem ustvarjanju, izzivih in prav posebni tetovaži