"Sadfishing": Trend, ki je preplavil družbena omrežja, začela pa ga je Kendall Jenner

18. 11. 2019
Deli
"Sadfishing": Trend, ki je preplavil družbena omrežja, začela pa ga je Kendall Jenner (foto: Profimedia)
Profimedia

Če ste med aktivnejšimi uporabniki družbenih omrežij, potem zagotovo veste, da čedalje več slavnih in znanih govori o tegobah, ki jih dajejo, o svojih osebnih težavah, dvomih, nesamozavesti ...

Zaradi tega je nastal tudi izraz "sadfishing" - gre za angleško skovanko, "sad" pomeni žalosten, "fishing" pa ribarjenje. Gre za besedo, s katero se opisuje posameznik, ki pretirava z opisovanjem svojih težav - predvsem čustvene narave - da bi na ta način pritegnil pozornost in naklonjenost sledilcev na družbenih omrežjih.

Izraz je prvi uporabil britanski Metro, in sicer po tem, ko je zvezdnica resničnostnih šovov Kendall Jener na Instagramu potarnala o boju z aknami in o tem, da je bila včasih zelo tesnobna, negotova, da je cele dneve jokala ... Izkazalo pa se je, da je šlo za marketinški trik, del kampanje za blagovno znamko, čigar izdelki pomagajo v boju proti aknam.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

While there are much bigger problems happening in the world, suffering from acne for me was debilitating. It’s something that I’ve dealt with since I was a young teen and has caused me to feel anxious, helpless and insecure. As humans, I don’t think we share our insecurities enough because we live in a time where being “perfect” is the standard. We curate our life online and pick the pretty moments to post. I’d like to show a younger generation that not everything is perfect. Being insecure about my acne gave me thick skin but I wouldn’t ever wish that feeling upon anyone so after trying countless options, I found something that has been helpful in maintaining clear skin for me. It’s been a long journey but I’m excited for where my skin is now. I didn’t think I’d see the day where I would feel confident posting a makeup free picture. My goal is to open up a dialogue around skin positivity. ❤️

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on

A strokovnjaki opozarjajo, da je "sadfishing" eden od trendov, ki bi lahko škodil samozavesti mladih ljudi oziroma najstnikov. Mladi, ki jih pestijo težave na področju duševnega zdravja, težje poiščejo pomoč preko družbenih omrežij, neradi izpostavljajo svoje težave. Kako bi torej lahko prepoznali pravi poziv na pomoč v nasprotju z iskanjem pozornosti in nabiranju všečkov?

Z objavljanjem sporočil o svojih čustvenih težavah se mladi izpostavljajo tveganju, da morda ne dobijo odgovora, ki ga želijo, pravijo strokovnjaki. Britanska organizacija za spletno varnost Digital Awareness UK v raziskavi ugotavlja, da je "sadfishing" problematičen. Opravili so namreč študijo na več kot 50.000 učencih v Veliki Britaniji, ki so bili stari od 11 do 15 let. Izkazalo se je, da ima "sadfishing" nanje negativen učinek. Zaradi tovrstnih objav se najstniki ne počutijo bolje, učinek je nasproten  - po čustvenem izlivu se namreč počutijo prazne in razočarane.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ