Se tudi vi počutite osamljene?

Se tudi vi počutite osamljene? (foto: Shutterstock) Shutterstock
15. 6. 2020 | Promocijsko sporočilo

Družbena omrežja omogočajo, da smo lahko vsak del dneva skoraj hiperpovezani z drugimi osebami. Vendar nič ne more nadomestiti osebnega stika, zato se mnogo oseb še vedno počuti osamljeno in se dnevno sooča s stisko.

V Zavarovalnici Sava so se odločili, da v sklopu projekta »Klic osamljenosti« izpostavijo pomembno temo

V stiski, ki nastopi hipno in nepričakovano, mnogo oseb pokliče prvo dosegljivo telefonsko številko v upanju, da bodo tam našli možnost za pogovor, razumevanje ali pomoč tik pred usodnim korakom – in nemalokrat je to telefonska številka klicnega centra. V sklopu projekta »Klic osamljenosti« je Zavarovalnica Sava za vse zaposlene v kontaktno-asistenčnem centru organizirala osnovni tečaj pogovora z ljudmi v stiski, da bodo ti opremljeni z ustreznim znanjem in veščinami, ki lahko pomenijo tudi odločitev med življenjem in smrtjo. Sedaj v Zavarovalnici Sava pozivajo tudi druga podjetja s klicnimi centri, da svojo pozornost namenijo tej realnosti dela zaposlenih v klicnih centrih in jim omogočijo izobraževanje za primeren pogovor z ljudmi v stiski.

S koncem meseca maja je predsednik uprave Zavarovalnice Sava mag. David Kastelic podjetjem s klicnimi centri v Sloveniji poslal poziv za organizacijo izobraževanja za pogovor z ljudmi v stiski za zaposlene v klicnih centrih. »Star pregovor pravi: 'Če rešiš eno življenje, si rešil človeštvo'. Zavarovalnica Sava zaupa in verjame, da le skupaj nismo nikoli zares sami. Zato pozivam podjetja s klicnimi centri, da se nam pridružijo na tej poti naslavljanja problematike, kjer lahko s primernim ukrepanjem rešimo tudi življenje,« je povedal Kastelic.

V Sloveniji zaradi samomora umre štirikrat toliko ljudi kot v prometnih nesrečah, kar Slovenijo postavlja v svetovni vrh te tragične lestvice. Osamljenost, kronične telesne in duševne bolezni, občutek nemoči in staranje so le nekateri od razlogov stiske, ki lahko vodi do najhujšega, samomora.

Čeprav je pogovor eden najboljših načinov razbremenitve, ljudje drugim težko zaupamo svoje stiske. Včasih ne znamo pojasniti svojih občutij, ali pa drugih ne želimo obremenjevati s svojimi problemi. Mogoče je kriv sram, negotovost ali skrb, kaj si bodo mislili o nas, če svoje stiske izrazimo na glas. Vendar je nujno zavedanje, da je razmišljanje o samomoru odločitev o življenju in smrti, zato je potrebno o tem spregovoriti.

Osebam v stiski je na voljo več telefonskih številk in organizacij, kjer najdejo strokovno usposobljene ljudi za pomoč, nasvet ali pogovor. Ker pa se stiska mnogokrat pojavi hipno in nepričakovano, osebe v stiski pokličejo tudi prvo možno dosegljivo telefonsko številko – v nemalo primerih je to tudi klicni center podjetja.

Z zavedanjem, da je samomor možno preprečiti, za kar pa niso odgovorni samo strokovnjaki, temveč smo osebam v stiski dolžni pomagati vsi po svojih najboljših močeh in znanju, so v Zavarovalnici Sava začeli s projektom »Klic osamljenosti«. V sklopu projekta je potekal osnovni tečaj pogovora z ljudmi v stiski, s katerim je Zavarovalnica Sava zaposlene v kontaktno-asistenčnem centru opremila s potrebnim znanjem, kako primerno reagirati v primeru klica osebe v stiski in kako tej osebi nuditi pogovor, ki lahko pomeni odločitev med življenjem in smrtjo.

Samomor je problem celotne družbe. Če se sami srečate z osebo v stiski, se zavedajte, da je včasih dovolj že vprašanje po počutju in ali je stiska tako velika, da razmišlja samodestruktivno. Ko boste nekomu ponudili možnost iskrenega pogovora o njegovi stiski, ste že naredili prvi korak. Osebi v stiski pomagajte najti tudi strokovno pomoč in ji bodite na voljo za oporo.

Če razmišljate, da bi tudi vi implementirali strokovno izobraževanje za zaposlene v klicnem centru vašega podjetja, lahko več informacij poiščete na spletni strani www.klicosamljenosti.si.

Priporočamo