Selen: Strupena nekovina, ki povečuje plodnost

Selen: Strupena nekovina, ki povečuje plodnost (foto: Shutterstock) Shutterstock
Vir: Jana
19. 8. 2017

Strupena nekovina je pomembno mikrohranilo.

Selen v naši prehrani nastopa kot mikrohranilo oz. element v sledeh. Njegova priporočena dnevna doza za odrasle je 55 mikrogramov, z več kot 400 mikrogramov dnevno pa lahko pride do zastrupitve. Zadostne količine selena dobimo s prehrano, z uživanjem rastlin, ki zrastejo v zemlji. Vir selena so tudi jajca, ribe in meso ter še posebej brazilski oreščki.

Vplivi na zdravje

Selen je glavna komponenta selenoproteinov, ki jih naše telo potrebuje, da lahko proizvaja ščitnične hormone. Če nam selena primanjkuje, mora naša ščitnica delati bolj intenzivno, da jih proizvede dovolj. Študije tudi potrjujejo vlogo selena pri lajšanju težav pri policističnih jajčnikih in z njimi povezano neplodnostjo. Povečuje pa tudi moško plodnost in olajša težave v menopavzi.Selen spodbuja tudi delovanje našega imunskega sistema, nas varuje pred različnimi rakastimi obolenji (predvsem na dojkah, prostati in črevesju), upočasnjuje procese staranja, nas varuje pred zastrupitvijo z živim srebrom in spodbuja razpoloženje.

Najboljši vir

Najboljši vir selena so brazilski oreščki. Po raziskavah so tudi boljši vir (za naše telo bolj uporaben) kot prehranska dopolnila v kapsulah. Če jih slučajno dobite, kupite brazilske orehe v lupini. Sicer se boste malce namučili, da jih boste dobili iz nje, a njihov okus bo vaš trud poplačal. Največkrat so na voljo že oluščeni in pakirani. Ker vsebujejo veliko maščob, hitro oksidirajo in postanejo žarki. Zato kupujte manjše količine in jih hranite na hladnem, v hladilniku. Priporočena dnevna doza sta dva brazilska oreha na dan. Če pa je vaša prehrana že tako bogata z živili, ki so naravno bogata s selenom (morski sadeži, sardele, sončnična semena ...), pa dodatnega selena ne potrebujete.

Besedilo: Vera Simončič