Slovenski Red Bullov pilot Peter Podlunšek: "Ženske letenje dojemajo zelo čustveno"

21. 2. 2015 | Vir: Story
Deli

Edini slovenski pilot Peter Podlunšek v svetovni motošport seriji Red Bull Air Race je odraščal med štorkljami in skrivnostnimi jutranjimi meglicami v Prekmurju. Tja se je družina v iskanju boljše prihodnosti preselila iz Zasavja, ko je bil Peter še otrok. Potreba po letenju je bila tako kot v štorklje vrojena vanj. Starše je skrbelo, saj so slutili, da ne gre le za otroško željo in da Petrovo modelarstvo ni kot igra z lego kockami, s katerimi se igrajo vsi otroci, in tudi ni znak, da bodo vsi otroci nekoč gradbeniki in arhitekti.

Vprašanje, zakaj Peter danes leti in zakaj je njegova želja po letenju z leti samo še močnejša, je vprašanje brez odgovora. Leti, ker mora in ker lahko. Letenje, kot se ga loteva on, je namreč letenje na skrajnem robu telesnih in duševnih sposobnosti. Te so pri Petru Podlunšku opazili in preverili tudi organizatorji najhitrejšega tekmovanja v motošportu na svetu - Peter je prestal vse kvalifikacije in med množico pilotov dobil sedež v razredu Challenger. To ni majhna stvar, a Peter je še eden od izjemnih Slovencev, ki v svojem športu kroji svetovni vrh. Šampion torej, a z eno pomembno razliko: Peter Podlunšek je tudi uspešen poslovnež, ki večino svojih dni v nasprotju s sotekmovalci preživi na trdnih tleh.

Z njim smo se pogovarjali tik pred odhodom v Abu Dabi na prvo tekmo serije zračnih dirk za svetovno prvenstvo, na kateri bo zaradi nedavne operacije rame nastopil le kot predtekmovalec, a že maja se v Chibi na Japonskem tudi zanj tekmovalna sezona začenja zelo zares.

Kako ste postali del najhitrejše motošport serije na svetu? Katere ovire je bilo treba preskočiti, kateri so bili največji izzivi in kakšno konkurenco ste imeli?

Pot do prvega poleta med piloni proge svetovnega prvenstva Red Bull Air Race je bila dolga, dolga skoraj 20 let. Tekmovalec v tej seriji ne postaneš tako, da si to zaželiš, izpolniš prijavnico, plačaš kotizacijo in greš tekmovat. Red Bull Air Race je zadnja stopnica akrobatskega pilota, kot je sedež v F1 za voznika na štirih kolesih. Rezultati in sloves so tvoj prvi joker - zaradi tega te sploh opazijo, nato povabijo, slednjič pa prepustijo na milost in nemilost trenerjem, zdravnikom in psihologom.

Treningi in testiranja skozi obdobje minimalno enega leta ti v dosje prinašajo ocene, ki se ob koncu določenega procesa zberejo in rangirajo. Skladno z evaluacijo izberejo pilote, ki potem dobijo možnost sodelovanja na zaključnih kvalifikacijah. Če si uspešno prestal kvalifikacije, ti podelijo t. i. super licenco Red Bull Air Race, ki ti daje možnost letenja na tekmah. Lani se je zame sezona začela sanjsko, pred domačo publiko v Rovinju sem na svoji prvi tekmi sploh že stopil na stopničke.

Kaj vam pomeni biti del najhitrejšega motošporta na svetu in prestižnega svetovnega prvenstva Red Bull Air Race?

Zame to pomeni marsikaj: trdo delo, odrekanje, prestiž, ponos, iskanje popolnosti v tehniki in sebi, psihološki in mentalni izziv ter ogromno užitka v letenju na najvišjem nivoju na neobičajnih krajih, nad kraljevim hipodromom v Ascotu ali pred parlamentom v Budimpešti. Tja vas že zdaj vabim. Lani je bilo tam kar milijon obiskovalcev in vzdušja ni mogoče opisati z besedami.

V čem se razlikujete od drugih pilotov na prvenstvu? V čem ste posebni, ker ste, in katera je ne nazadnje vaša skrivnost?

Predvsem se od sotekmovalcev razlikujem po tem, da imam še službo, ki zahteva celotnega človeka, ravno tako kot ga zahteva tekmovalna pot. Pravzaprav živim dvojno življenje. Včasih resnično ni enostavno združiti dveh profesionalnih poti, pa vendar z veliko pomočjo očeta in sodelavcev na Medicopu nemogoče postane mogoče. Starši so ustvarili uspešno družinsko podjetje in edino prav je, da nadaljujem njihovo delo. Brez tega bi bilo moje letenje veliko težje, združitev izkušenj iz poslovnega sveta in profesionalnega športa pa mi daje drugačen, nov pogled na obe področji.

Kako je videti svet od zgoraj?

Predvsem je bolj čist, jasen in pozitiven. Mogoče zato, ker v njem ni poročil. (smeh)

Veliko ljudi sanja o letenju podnevi in ponoči. Vi svoje sanje živite, o čem torej sanjate?

Tudi moje sanje so velikokrat povezane z letenjem, s srečo in sprostitvijo, ki jo doživljam med letenjem. Še posebej, ko mi G-ji zategnejo obraz, ko iščem popolnost. Sanjam, da letim, da letim na našem letališču med drevesi, po strugi reke Mure. Ko se koncentriram, se pošljem na mesto, kjer je vse idealno, kjer je mir, kjer so misli čiste. Ta magični kraj je zame letališče v Murski Soboti. Ta način sproščanja in koncentracije preverjeno pomaga!

Kolikokrat ste gledali film Top Gun? Igrate odbojko na mivki? Ste se tudi vi kdaj zaljubili v seksi profesorico?

Top Gun je kultni film naše generacije. Ne vem, kolikokrat sem ga gledal, zagotovo kar nekajkrat. Verjetno ga je vsakdo videl drugače. Jaz sem v njem videl moč, brezmejnost. V tekmovanju Red Bull Air Race sem nato spoznal resničnega poveljnika iz Top Guna, Sergia, ki je naš direktor. Seveda je vprašanje, kaj vse je resnično v filmu: mnogo stvari, razen odbojke na mivki, vročeglavcev in ženskih inštruktorjev. Kakšna škoda! V našem letalskem svetu je žal veliko premalo žensk, ki bi ta lep šport bogatile še z drugačno lepoto.

Kakšna ženska pritegne vašo pozornost?

Mojo pozornost najprej pritegne zunanjost ali, bolje rečeno, neka posebnost na zunanjosti, a zunanjost lahko hitro postane nepomembna, če ženska nima seksi možganov. Privlačnost je krhka stvar, zelo hitro se lahko razblini.

Kaj pa so to seksi možgani?

To je pa že težje vprašanje. Pomembno mi je, da je ženska samostojna, da loči dobro od slabega, da ima svojo življenjsko pot in da ima širino razmišljanja ter dojemanja, saj ti le tako ni že po petih minutah z njo dolgčas, ker si enostavno že izčrpal vse teme, ki jo zanimajo.

Žensko morate občudovati.

Res je, všeč so mi močne ženske, ki zelo dobro vedo, kaj hočejo. Ne privlačijo me gospodične, ki se prilepijo na moškega, mu sledijo in živijo njegovo življenje. To zame ni izziv.

Kako se ženske odzovejo, ko jih peljete z letalom?

Predvsem ste ženske takšne: ko se enkrat za nekaj odločite, potem poti nazaj ni več, in takšen je za vas tudi polet z letalom. Ljudje, ki se spravijo vanj, morajo tisti trenutek življenje zaupati meni, ženske pa ste pri tem malo bolj radikalne.

Ženske torej letenje dojemajo drugače kot moški?

Popolnoma drugače. Ženske letenje dojemajo zelo čustveno. Veliko žensk je dirkanje po zraku že primerjalo s seksom, le da je še bolj adrenalinsko in bolj vznemirljivo. Jaz se ponavadi šalim, da je to zato, ker dlje traja.

Koliko časa pa traja vaš polet?

(smeh) Petnajst minut, a letalski vrhunec traja bistveno dlje.

Za revijo Story: Tina Torelli

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču

Nova Story že v prodaji

Story 07/2015

Story 07/2015, od 12. 02. 2015