Sonja Merljak Zdovc o vplivu medijskih sporočil na otroke

28. 10. 2017 | Vir: Jana
Deli
Sonja Merljak Zdovc o vplivu medijskih sporočil na otroke (foto: Jana)
Jana

Zaskrbelo me je, ko sem od otrok slišala, da počnejo marsikaj, kar jim ni všeč, samo zato, da ne bi izpadli drugačni.

Še bolj me je zaskrbelo, ko sem od odraslih izvedela, da jih k temu hote ali nehote spodbujajo tudi tiste modne ali lepotne blogerke oziroma urednice, ki na vprašanje, ali se zavedajo svoje odgovornosti do mladih bralcev, brezskrbno razlagajo, da jim ni mar, kdo jih bere in kaj potem počne.

V tej zaskrbljenosti nisem osamljena. Grafično oblikovalko iz Združenih držav Amerike je naslovnica revije za mlada dekleta tako razjezila, da je pripravila svojo različico. Namesto fotošopirane podobe najstnice se z nje smeji dekle brez ličil: zmagovalka natečaja za najboljšo mlado znanstvenico. Naslovi člankov pa ne vabijo k prebiranju zapisov o lepih laseh in jesenskih modnih trendih, ampak o sanjskih karierah in o tem, kako postati bolj samozavestne.

Strokovnjaki opozarjajo, da medijska sporočila vplivajo tako na vedenje otrok kot na njihovo samopodobo. S svojim videzom se že dolgo ne ukvarjajo samo dekleta, ampak tudi fantje, ugotavljajo v Veliki Britaniji.

Obenem lahko danes vrstniki otroke – zaradi teže, ki sploh ni prevelika, ali oblačil, ki se zgolj nekomu ne zdijo modna – na družabnih omrežjih zbadajo že 24 ur na dan.

Mar si res želimo, da bi trpeli, ker mislijo, da so premalo mišičasti, ali zato, ker nimajo kavbojk prave barve? Si res želimo, da bi se vso mladost spraševali, ali so dovolj vitki, namesto da bi razmišljali, kaj jih veseli in kako v tem postati uspešni?

Brezbrižnost odraslih, ki določajo lepotne in modne smernice, me je zelo prizadela. Morda je čas, da tudi pri nas sprejmemo odgovornost za sporočila, ki jih posredujemo otrokom.