Ste pomotoma natočili napačno gorivo? To morate takoj storiti, da rešite motor

1. 9. 2025
Ste pomotoma natočili napačno gorivo? To morate takoj storiti, da rešite motor (foto: profimedia)
profimedia

Trenutek nepazljivosti na bencinski črpalki lahko povzroči resno težavo.

Če se dizel in bencin zmešata, se lahko vozniki soočijo s potencialno resnimi in dragimi okvarami. Nemški avtomobilski klub ADAC svetuje, kaj storiti v takšni situaciji.

Večina primerov se zgodi, ko se v dizelsko vozilo natoči bencin. Razlog je preprost – šoba črpalke za gorivo zlahka prilega v odprtino rezervoarja za gorivo dizelskega avtomobila, razen če ima vgrajeno zaščito. V takem primeru je ključnega pomena, da ne obrnete ključa in ne zaženete motorja.

Če gorivo še ni bilo izčrpano, je dovolj, da izčrpate rezervoar. Če pa se motor zažene, je lahko škoda velika, saj bencin odstrani zaščitno plast, ki jo ustvari dizel, kar lahko hitro privede do okvare.

Opozoriti je treba, da lahko pri novejših vozilih črpalka za gorivo začne delovati takoj, ko se odprejo voznikova vrata, zato je najbolje, da ne sedete v avto in takoj poiščete strokovno pomoč.

Čeprav je dizelska šoba debelejša in se težje prilega rezervoarju za gorivo, je še vedno mogoče, da se ta napaka pojavi.

Kdo je skrivnostni Zevs: zapravlja milijone in živi kot bog

Pravila so enaka – ne zaganjajte vozila, ne odpirajte vrat in čim prej poiščite pomoč, saj večina sodobnih avtomobilov nima zaščite pred tovrstno napako.

Če ste v avtomobil, ki običajno uporablja E5, natočili gorivo E10, običajno ne bo težav. Skoraj vsi avtomobili, izdelani po letu 2011, podpirajo E10. Če vašega modela ni na seznamu tistih, ki ga lahko uporabljajo, je priporočljivo, da čim prej dodate gorivo z nižjo vsebnostjo etanola, na primer Super Plus.

Če v rezervoar za gorivo natočite AdBlue ali gorivo v rezervoar za AdBlue, so lahko posledice še resnejše in drage. Takšne situacije zahtevajo hitro in profesionalno posredovanje. Večina avtomobilskih zavarovanj ne krije škode, ki nastane zaradi nepravilnega polnjenja goriva.

Stroške črpanja rezervoarja in v najslabšem primeru popravila motorja običajno krije voznik.

ADAC ugotavlja, da imajo številni novi dizelski modeli že vgrajeno zaščito pred napačnim polnjenjem, medtem ko to pri bencinskih motorjih še ni običajno.