Kaj menite, kakšna bi bila danes cena?
Konec osemdesetih let prejšnjega stoletja je za mnoge Jugoslovane obdobje, ko se je "najbolje živelo". Tu je zanimiv članek iz tistega časa – Koliko povprečnih plač bi bilo potrebno, da bi kupili nekaterega od najbolj priljubljenih avtomobilov iz tedanje ponudbe?
Za Zastavine "originale" so Jugoslovani morali odšteti 30 plač za Yugo 55 Koral, 35 plač za Zastavo 101 Skala s petimi vrati, oziroma 69 mesečnih prejemkov za Florido 1.4. Zanimivo bi bilo videti, koliko bi stala priljubljena Stoenka danes, če bi jo še vedno lahko kupili.
Zastava 101, med ljudmi bolj znana kot Stoenka ali Kec, se je proizvajala v Kragujevcu od leta 1971 do 2008, nastala pa je na osnovi tedaj tehnično zelo modernega Fiata 128, z nekoliko spremenjenim zadnjim delom in je bila eden prvih avtomobilov proizvedenih v danes prevladujoči hatchback različici.
Pet vrat je bilo v tistem času redkost, Zastava 101 pa je poleg oblikovne novosti kupce privlačila tudi zaradi ugodne cene. Ta model je hitro postal najbolje prodajano Zastavino vozilo v nekdanji Jugoslaviji, zaradi dostopne cene pa je dosegel tudi pomemben izvozni uspeh, predvsem v državah vzhodne Evrope, pa tudi po svetu. Facebook stran "Zastava 101 forum" je objavila odlomek iz AVTO magazina, ki je bil objavljen leta 1972, praktično na začetku prodaje tega modela, v katerem je navedeno, da je takratna cena znašala 40.040 dinarjev, oziroma 2.084 dolarjev.
Če upoštevamo inflacijo za preteklih skoraj 50 let, pridemo do podatka, da bi danes Zastava 101 stala točno 15.191 dolarjev, oziroma 14.085 evrov.
Novo na Metroplay: "Treba je poznati žalost, nesrečo in poraz, da lahko ceniš vse te uspehe" | SIDDHARTA INTIMNO