Stres lahko zmanjšate tudi s hrano

Stres lahko zmanjšate tudi s hrano (foto: Profimedia) Profimedia
20. 12. 2019

Za ohranitev splošnega zdravja je ključnega pomena zmanjšati ali obvladovati stres.

Življenje brez stresa podaljša vaše življenje, omogoča vam boljšo produktivnost in izboljša splošno razpoloženje. Če stresu pustite, da postane vaš vsakdan, se bo poslabšalo vaše duševno zdravje. Povečalo se bo tudi tveganje za neugodna zdravstvena stanja - od neželenega povečanja telesne teže do sladkorne bolezni tipa 2. Ključ do obvladovanja stresa je v hrani, ki jo jeste.

Zdrava hrana za zdrav um

Stres izvira iz možganov. Ko je človek pod stresom, možgani prehajajo skozi fizične in kemične spremembe, ki vplivajo na celotno delovanje telesa. Situacije z visokim stresom lahko povzročijo naraščanje nekaterih kemikalij v telesu, kar sproži v telesu boj-beg situacijo, saj se tako telo želi spopasti z vzrokom stresa. Če stresa ne nadzorujete, to lahko privede do različnih zdravstvenih težav, ki lahko povzročijo težave v vašem živčnem, imunskem in celo v dihalnem sistemu. Lahko vam zviša krvni tlak, spremeni imunski odziv in zmanjša spolni nagon, kar kasneje lahko privede do še hujših zdravstvenih težav.

Hrana, ki ublaži stres

Temna čokolada - glede na raziskavo, ki je bila objavljena v Journal of Proteome Research so te temne dobrote bogate z antioksidanti, ki lahko pomagajo pri obvladovanju stresa tako, da znižajo število stresnih hormonov v telesu. Vendar morate paziti, da čokolada ne vsebuje nepotrebne količine sladkorja.

Avokado – omega 3 maščobe so koristne za obvladovanje stresa. Avokado je eden najbolj mastnih sadežev, ki vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin.

Ribe – so bogate z omega 3 maščobami. Losos in tuna nista koristna samo za srce, ampak učinkovito vplivata tudi na možgane.