Stročnice in njihov dober vpliv na zdravje

Stročnice in njihov dober vpliv na zdravje (foto: Shutterstock) Shutterstock
Vir: Jana
1. 1. 2018

Stročnice so odličen vir vlaknin, beljakovin, vitaminov B in drugih pomembnih vitaminov in mineralov.

Stročnice imajo vrsto pozitivnih vplivov na naše zdravje, znižujejo raven holesterola in sladkorja v krvi ter povečujejo število dobrih črevesnih bakterij. Ko nekdo omeni stročnice, večina pomisli na fižol. A družina stročnic je precej večja. Tukaj je nekaj njenih bolj prezrtih članov, ki vsebujejo ravno toliko hranilnih snovi kot fižol, če ne še več.

Čičerka

Čičerka je odličen vir vlaknin in beljakovin. Uživanje čičerke znižuje krvni sladkor in holesterol, zlasti če jo uživamo kot zamenjavo za živila z visokim deležem ogljikovih hidratov. Čičerko lahko kupimo sušeno v zrnju, ki ga moramo pred kuhanjem namočiti vsaj za 12 ur. Na voljo pa je tudi vložena v pločevinkah in kozarcih. Priljubljena je tudi čičerkina moka, ki jo lahko dodajamo različnim drugim vrstam moke in tako izboljšamo hranilne vrednosti obrokov.

Leča

Leča je odličen vir rastlinskih beljakovin. V primerjavi z drugimi suhimi stročnicami je njena priprava hitrejša in enostavnejša, saj je ni treba namakati. Ker obstaja več vrst leče, je tudi čas priprave različen, najhitreje sta kuhani rdeča in rumena leča (15 do 20 minut), ki med kuhanjem razpadeta v pire in sta tako hranljiva alternativa za zgoščanje kremnih juh. Za solato sta bolj primerni zelena in rjava leča, ki obdržita obliko. Prav posebna poslastica je leča puy, ki velja za najboljšo in je izredno priljubljena pri vrhunskih kuharjih.

Arašidi

Arašide sicer radi štejemo med oreščke, vendar botanično spadajo med stročnice. So dober vir nenasičenih maščob, beljakovin in vitaminov B. Študije pa so dokazale, da arašidi vsebujejo tudi veliko antioksidantov. Več antioksidantov, primerljivo z robidami in jagodami, vsebujejo praženi arašidi, več kot jih najdemo v jabolkih in korenju.

Besedilo: Vera Simončič // Fotografije: Shutterstock