Ja, verjetno se je to že marsikomu zgodilo ...
Zagotovo je že vsakdo med nami kdaj doživel, da se je odpravil v trgovino in zapravil več, kot je pravzaprav hotel, mar ne? Včasih se sami sebi čudimo, kako je nekaj takega sploh mogoče, a vseeno se nam zgodi. No, to je še en dokaz več, da previdnost nikoli ni odveč - tudi pri tako banalni stvari, kot je nakup vsakdanjih potrebščin.
Treba je vedeti, da trgovci uporabljajo številne prefinjene tehnike, s katerimi vplivajo na nakupovalne odločitve kupcev - zato jih je še kako dobro poznati, kar smo se (žal) naučili iz lastnih izkušenj. Dandanes je vsakdo vesel, če mu na koncu meseca v denarnici ostane kakšen evro več.
Zavedajte se, kako so izdelki postavljeni
To je zagotovo eden najpogostejših trikov. Vemo že, da se v številnih trgovinah osnovna živila (kruh, mleko, jajca, meso oziroma mesnice v supermarketih) v skrajnih koncih trgovine. Zato moramo prehoditi celo trgovino, in zagotovo nam vmes še kaj pade v oči, na kar sicer ne bi niti pomislili. No, v tem primeru - če zadeve ne rabimo - mirno gremo naprej ... in prihranimo.
Verjetno ste že opazili, da je treba gledati med policami, ne pa naravnost v višini oči, kajne? Na tej višini so namrč pogosto postavljeni dražji izdelki (na primer dražje testenine), medtem ko cenjše najdemo na spodnjih policah. Če nismo pozorni, lahko hitro izberemo izdelek, ki je dražji, prezremo pa cenejšega.
Nakupovalni vozički
No, ti so res - preprosto rečeno - ogromni. In če imamo večji voziček, si nekako mislimo, da ga je treba malce bolj napolniti. Tudi to nas lahko vzpodbudi k temu, da vanj damo izdelke, ki jih pravzaprav nismo nameravali kupiti. Zato raje vzemite košarico, če niste prišli po "mesečno fasungo." Zagotovo si boste pozneje hvaležni.
Vonj nas omami - in premami
Ah, sveže pečeni rogljički, mamljive in mehke žemljice ... Vam zveni znano? V številnih trgovinah zdaj dopečejo ali spečejo kruh ter druge pekovske dobrote, vonj po njih pa je mogoče zaznati v zraku. Ko diskretno priplava do nas, se je nakupu tega težko upreti, tudi če smo siti. Zato je dobro ozavestiti dejstvo, da smo prišli po stvari, ki jih rabimo, ne pa nasedati trenutnemu impulzu ...
Popusti in promocijske cene
Trgovci pogosto uporabljajo strategije, kot so "dva za ceno enega" ali "omejena ponudba", da ustvarijo občutek nujnosti in nas spodbudijo k nakupu. Vendar ti popusti niso vedno resnični prihranki; včasih pred znižanjem cene dvignejo, da nato ponudijo "popust", ki nas zavede, je poročal portal N1 Slovenija.
Izkušnje kupcev: Ko nas trgovski triki preslepijo
Na spletnem forumu Reddit je uporabnik delil svojo izkušnjo, ko je opazil, da je trgovina spremenila postavitev izdelkov, zaradi česar je porabil več časa za iskanje osnovnih živil. Med iskanjem je v voziček dodal več nepotrebnih izdelkov, kar je opazil šele doma - in seveda se je lahko samo razjezil nase (ne na trgovca).
Drugi uporabnik je opisal, kako je med čakanjem v vrsti na blagajni kupil več sladkarij in revij, ki so bile strateško postavljene ob blagajni, da bi spodbudile impulzivne nakupe. Hmm, precej nepotrebno, kajne? Zavedanje o teh trgovskih trikih vam lahko pomaga postati bolj premišljen in racionalen kupec, tako pa boste sami pri sebi preprečili nepotrebno zapravljanje - in na koncu meseca celo malce prihranili.
Novo na Metroplay: "Treba je poznati žalost, nesrečo in poraz, da lahko ceniš vse te uspehe" | SIDDHARTA INTIMNO