"Od trenutka, ko vstopite, ste pod vplivom," je pojasnila strokovnjakinja za psihologijo prodaje.
V današnji potrošniški družbi skorajda ni vidika vsakdanjega življenja, na katerega ne bi vplivale skrbno zasnovane marketinške strategije. Ne glede na to, ali se sprehajamo po supermarketih, brskamo po spletnih trgovinah ali celo rezerviramo letalske vozovnice, se pogosto ne zavedamo, da smo tarča psiholoških trikov, ki nas zavedejo k impulzivnim odločitvam in večji porabi.
Ženska, ki trdi, da je strokovnjakinja za psihologijo in trženje, je razkrila pogoste trike, s katerimi restavracije manipulirajo z vami, da zapravite več denarja, piše New York Post.
Basia je pred kratkim objavila videoposnetek na TikToku, ki razkriva nekaj načinov, kako vas lahko osebje restavracije prikrito prepriča, da naredite natanko tisto, kar hočejo.
"Misliš, da se sam odločaš v restavraciji? Sladko. Od trenutka, ko vstopiš, si pod vplivom, voden in manipuliran," je razkrila.
Pojasnila je, da je vse od oblikovanja menija do tempa glasbe nastavljeno tako, da 'vpliva' na vaše odločitve.
Na primer, čeprav je na jedilniku morda ena jed, ki je bistveno dražja od ostalih, ni brez razloga precenjena. Njen namen je, da druge jedi izgledajo kot ugodna ponudba.
Poudarila je tudi, da če stopite do blagajne in vidite denar v škatli za napitnine, boste v sebi verjetno začutili željo, da bi dali napitnino in mislili, da je to običajno. Toda Basia trdi, da je osebje zelo verjetno samo napolnilo škatlo, da bi na vas izvajalo pritisk.
Še en trik, ki ga je odkrila, je ta, da je bil ročno napisan 'ponudba dneva' na tabli verjetno enak že nekaj tednov. Toda osebje upa, da vas bo ročno napisan znak prepričal, da je ponudba 'omejena, sveža in redka'.
Se vam je že kdaj zgodilo, da je natakar prišel do vas in vas vprašal, ali želite navadno ali gazirano vodo? Cilj tega vprašanja je, da izberete eno od morda dražjih možnosti, namesto da zahtevate brezplačno vodo iz pipe.
Ko pogledate meni, boste morda opazili, da poleg cen ni oznak valut. Čeprav vsi vemo, da bomo morali plačati na koncu obroka, je Basia pojasnila, da je to zato, ker npr. 24 evrov kar kriči 'denar', samo 24 pa izgleda le kot številka.
Medtem ko uživate v hrani, se verjetno z vsakim grižljajem vsrkate atmosfero prostora, kar osebje pričakuje. Basia je pojasnila, da restavracije predvajajo počasnejšo glasbo, ko je tiho, in hitrejšo glasbo, ko je gneča, saj zaradi počasnega tempa ostaneš dlje, medtem ko te zaradi hitrega tempa 'pripravi do tega', da poješ in odideš.
Strokovnjakinja je še pojasnila, da ne gre za naključja, temveč za taktike psihološkega prepričevanja, za katere trdi, da jih uporabljajo najboljše restavracije, ne da bi sploh opazili. "Kajti ko misliš, da si se sam odločil, o tem ne boš dvomil," je zaključila.
- Preberite si tudi: Skrivni jezik natakarjev: Tako veste, da se morda pogovarjajo ravno o vas