Ste se kdaj vprašali, kaj vsebuje vaš dezodorant? Simon in Tina, ki sta zmagala v oddaji Štartaj, Slovenija, sta se vprašala prav to in izdelala svojo dezodorantno kremo ter jo poimenovala Nelipot. Je tako naravna, da bi jo lahko tudi pojedli. Kako sta se lotila tega projekta, kakšni so bili začetki in kaj načrtujeta za letos, sta nam zaupala med intervjujem v svoji kleti, ki je zdaj postala njun poslovni prostor.
Ideja za dezodorantno kremo je prišla spontano, kot posledica spremembe življenjskega sloga in obračanja nazaj k naravi. Začela sta raziskovati s sodo bikarbono in tako prišla do dezodoranta v kremi.
Kje izdelujeta kreme, jih delata sama? Koliko časa potrebujeta, da jih naredita?
Vsaka krema je plod najinih rok, delava jih v kletnih prostorih Tininega očeta, ki smo jih preuredili v malo kozmetično proizvodnjo, tako trenutno zasedamo štiri večje prostore v kleti, kjer imamo proizvodnjo, sobo za pakiranje in pisarno, pralnico ter prostor za shranjevanje surovin, embalaže in podobno. Celoten postopek od priprave lončka do končne embalaže v povprečju traja tri do štiri dni.
Sta opravila kakšno raziskavo, kaj obstaja in kaj se prodaja? Kaj sta ugotovila?
Ko sva pred dobrimi tremi leti začela raziskovati, to področje pri nas še ni bilo tako razvito in dezodoranta v kremi ni bilo – vsaj midva ga nisva našla. Opravila sva manjšo tržno raziskavo, vendar sva v to vstopala bolj iz potrebe, da še komu predstaviva to zares delujočo naravno dezodorantno kremo; ne popolnoma premišljeno in načrtovano. Takrat sva ugotovila predvsem dvoje – da velika večina ljudi ne pomisli, kaj vsakodnevno nanaša na kožo podpazduh, in nasprotno, da veliko ljudi dezodoranta ne uporablja, ker razmišljajo o tem, kaj vsebujejo, in jim to ni všeč, zares naravne alternative pa niso imeli.
Kaj pa administracija, birokracija, embalaža ... Je zahtevno poslati takšen izdelek na trg?
S tem sva imela kar nekaj dela. Da sva prišla do pravih stikov in ljudi, ki so naju usmerili na prave institucije; da sva našla prave surovine, prave proizvajalce; kot popolna začetnika naju velikokrat niso jemali resno. Ker gre za kozmetiko, je treba vse certificirati; priglasiti dejavnost; preveriti ustreznost sestavin in proizvajalcev, tudi midva sva se morala dodobra seznaniti z dobro proizvodno prakso in njenimi načeli, da proizvodnja teče zares tako, kot je pravilno, in da na prodajne police pride kakovosten izdelek.
Zakaj je pomembno, da je dezodorant naraven, če lahko rečem, zdrav?
Zagovarjava, da je najpomembnejše biti preudaren pri stvareh, ki jih uporabljamo vsak dan. V kozmetiki so to dezodorant, zobna krema, milo. V prehrani vse. Tudi pri pranju perila je treba previdno izbirati in pri ličilih. Vsakodnevne navade se dolgoročno najbolj poznajo na našem zdravju. Zato je pomembno, da je dezodorant, ki je naš vsakodnevni spremljevalec, naraven.
Včasih slišimo, da bi kozmetika morala biti tako naravna, da bi jo lahko jedli. Tudi vi menite tako? Bi lahko kremo Nelipot uporabljali tudi kako drugače, če se pošalim?
Ja, kadar je mogoče, naj le bo tako naravna, da jo lahko tudi pojemo. Midva sva to poskušala predstaviti v okviru aktivnih prodaj v megamarketih Interspar pa tudi v sami oddaji Štartaj, Slovenija! je bilo predstavljeno – iz enakih sestavin, kot je najina dezodorantna krema BASIC, sva spekla kolačke, seveda z dodatkom moke in sadja za okus, pa vendar je sporočilo jasno – tako naravna, da jo lahko poješ, seveda v pravih razmerjih, sicer ni najokusnejša.
Prvič sta izdelek postavila na trg leta 2014. Kako se je takrat uveljavil, kakšna je bila prodaja?
Nelipot se je dobro uveljavil že od samega začetka. Imava zelo veliko strank, ki so z nama že od takrat in so pomagale širiti dober glas, zato sva jim še posebno hvaležna. Prodaja je bila seveda majhna, a je vztrajno rasla skozi leta, seveda pa se nikakor ne more primerjati z učinkom oddaje Štartaj, Slovenija!
Kako sta se odločila za sodelovanje v projektu Štartaj, Slovenija?
Odločila sva se po tehtnem premisleku, saj sva se zavedala, kaj to pomeni za naju v smislu dela in kaj za znamko v smislu prepoznavnosti, širitve in prihodnje rasti. Sva človeka, ki se, ko se za nekaj odločiva, tega lotiva stoodstotno. Tudi tukaj sva naredila načrt, ki se ga še vedno drživa – prodajne police megamarketov Interspar namreč ne smejo biti prazne. (smeh) Tako nisva imela še niti časa za praznovanje.
Sta pričakovala zmago, kaj vama ta pomeni?
Zmage nisva pričakovala, saj gre za izbor unikatnih izdelkov, idej ter ljudi in odločiti nekoga izmed nas za zmagovalca je težko. Zato sva toliko bolj vesela, da so naju in kupci Nelipota tako podprli in določili za zmagovalca. Pomeni nama predvsem potrditev za ves trud, ki sva ga vložila v Nelipot od samega začetka, med oddajo pa seveda še toliko bolj. Pomeni nama tudi dokaz, da se sanjati sme in da moraš svoje želje jasno opredeliti in načrtovati, da lahko potem hodiš proti njim. Pomeni pa nama tudi prihodnost – zdaj veva, da bova z Nelipot lahko rasla.
Bosta naskočila tudi tuje trge? Imata že kakšne pogovore?
Imava veliko načrtov za to leto, ki pa se jih bova lotila korak za korakom. Širitev na tuje trge je v načrtu, prav tako pogovori, več o njih pa, ko bodo potrjeni.
Bosta ustvarila še kakšen izdelek?
Seveda, najini načrti obsegajo tudi širitev ponudbe, a ker je to dolg proces, ki zahteva svoj čas in testiranje, ne bova prehitevala. Spomladi pa lahko pričakujete kakšno novost.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču