To je vozilo, ki se najpogosteje kvari in mnogi so bili v šoku

14. 4. 2025
Deli
To je vozilo, ki se najpogosteje kvari in mnogi so bili v šoku (foto: Profimedia)
Profimedia

Mnogi v šoku, ko so videli, kateri avto se najpogosteje kvari.

Statistika okvar nemškega ADAC-a za leto 2025 potrjuje tisto, kar so mnogi slutili – električni avtomobili so zanesljivejši od vozil z motorji na notranje zgorevanje. Od 159 preizkušenih modelov, imajo prav električni avtomobili najnižjo stopnjo okvar. Vozilo, ki se najpogosteje kvari, je Toyota C-HR (2020).

Čeprav je ADAC v letu 2024 zabeležil več kot 3,6 milijona intervencij, je porast okvar pri električnih vozilih v primerjavi z njihovim številom na cesti zmernen:

  • +46% okvar
  • +97% števila vozil

To govori v prid novi tehnologiji. 

Zanesljivost glede na starost vozila

Pri vozilih starih od 2 do 4 leta je razlika najbolj očitna:

  • Vozila z motorjem na izgaranje: 9,4 okvare na 1.000 vozil
  • Električni avtomobili: 3,8 okvare na 1.000 vozil

Klasični motorji se kvarijo skoraj trikrat pogosteje.

Najzanesljivejši in najbolj problematični modeli

Analiza ADAC-a izpostavlja, kateri modeli izstopajo (v dobrem in slabem smislu).

Najmanj okvar pri dvoletnih vozilih:

  • Mini: 0,3 okvare na 1.000 vozil
  • Audi A4: 0,4 okvare na 1.000 vozil
  • Tesla Model 3: 0,5 okvare na 1.000 vozil

Skupaj 12 modelov (bodisi električnih ali z motorjem na izgaranje) ima manj kot 1 okvaro na 1.000 vozil, kar kaže na izboljšano kakovost.

Na drugem koncu lestvice:

Toyota C-HR (2020) – 63,1 okvar (najslabši rezultat na testu). Najpogostejši vzrok okvare? Še vedno zagonska baterija. Zagonska baterija še vedno ostaja glavni krivec za okvare – pri vseh vrstah vozil, a električni avtomobili so še posebej občutljivi.

  • Električni avtomobili: 50,5% okvar
  • Vozila z motorjem na izgaranje: 44,6% okvar

Kljub temu skupna statistika še vedno jasno govori v prid električnih vozil.

Izjema: Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 ima 22,4 okvare na 1.000 vozil, kar je precej več od povprečja. Razlog je okvarjena krmilna enota za polnjenje (ICCU), zaradi česar je Kraftfahrt-Bundesamt (Nemška prometna agencija) hitro izdala odpoklic.

Električni avtomobili so zanesljivejši, vendar ne vsi – klasični motorji še vedno pogosteje ostanejo na cesti, zaključuje ADAC.

Preberite si tudi: Pesem, ki je bila v Jugoslaviji prepovedana 10 let, potem pa jo je želela slišati Jovanka