To so najbolj varni sedeži na vlaku, razkrivajo strokovnjaki

29. 7. 2025
To so najbolj varni sedeži na vlaku, razkrivajo strokovnjaki (foto: profimedia)
profimedia

Vlaki že desetletja veljajo za eno najvarnejših oblik javnega prevoza. Po podatkih nemškega zveznega statističnega urada je bilo leta 2022 v železniških nesrečah poškodovanih le 250 potnikov, osem pa jih je umrlo, v primerjavi z 2788 v prometnih nesrečah.

Čeprav se nesreče v potniških prostorih redko zgodijo, ostaja vprašanje najvarnejšega sedeža na vlaku odprto.

Strokovnjaki Srednjenemške regionalne železniške pobude (MRB) poudarjajo, da je varnost odvisna od vrste vlaka in vrste trka, zato ni mogoče univerzalno priporočiti enega idealnega sedeža.

Kateri sedeži so varnejši?

V primeru čelnega trka je zadnji del vlaka običajno najmanj prizadet, ker se večina energije absorbira spredaj. Nasprotno pa je v primeru trka z drugim vlakom od zadaj lahko sprednji del vlaka varnejši. V primeru iztirjenja se lahko prevrne tudi srednji del vlaka, sedeži ob oknu pa so bolj ogroženi.

Nasveti za izbiro varnejšega sedeža:

  • Izberite sredino vlaka – pogosto najvarnejši del v primeru trčenja.
  • Sedite ob prehodu – manjše tveganje za bočna trčenja.
  • Desna stran v smeri vožnje – manjše tveganje za trčenje z vlaki, ki prihajajo iz nasprotne smeri.
  • Sedite proti zadnjemu sedežu – sedež bolje absorbira udarce.
  • Izberite kupeje namesto odprtih vagonov, manjše tveganje za letečo prtljago.
Kaj počne Anamaria, medtem ko je njen Luka Dončić na službeni poti

Ali obstajajo testi trčenja za vlake?

Da. Od leta 2008 ima EU standard DIN EN 15227, ki določa stroge zahteve glede odpornosti vlakov na udarce. Glede na vrsto vlaka (regionalni ali hitri vlak) veljajo različni varnostni standardi.

Testi vključujejo simulacije trčenja pri različnih hitrostih, varnost pa se preverja tudi po tem, ko je vlak že v uporabi.

Ali so starejši vlaki manj varni?

Ni nujno. Vsi vlaki, ne glede na starost, morajo biti redno pregledovani in vzdrževani. Potnike lahko prevažajo le tehnično brezhibna vozila. 

Bi varnostni pasovi povečali varnost?

Čeprav bi varnostni pasovi lahko pomagali pri nekaterih nesrečah, strokovnjaki menijo, da bi se večina potnikov izogibala njihovi uporabi. Poleg tega na prenatrpanih vlakih, kjer veliko potnikov stoji, obveznost uporabe varnostnega pasu ni niti izvršljiva niti pravična.