To so živila, ki so kar najbolj bogata z različnimi hranili!

To so živila, ki so kar najbolj bogata z različnimi hranili! (foto: Shutterstock) Shutterstock
Vir: Jana
1. 4. 2017

Vsak dan lahko pojemo le omejeno količino hrane. Zato izberimo živila, ki so kar najbolj bogata z različnimi hranili oz. vsebujejo veliko hranil na kalorijo.

Jetra

Jetra in drobovina so bila del človeške prehrane od pradavnine. Trend, da jemo le mišice, je razmeroma nov. Lovsko-nabiralniška plemena še danes jedo notranje organe ujetih živali, medtem ko z njihovim mesom hranijo pse. V primerjavi z drobovino je 'navadno meso' hranilno izredno revno.

100 g govejih jetrc vsebuje 1.176 % priporočenega dnevnega odmerka vitamina B12, več kot 50 % vitaminov B6, B5, niacina in folne kisline, 201 % vitamina B, 634 % vitamina A, 714 % bakra, več kot 30 % železa, fosforja, cinka in selena ter 29 g kakovostnih beljakovin. Privoščite si jih enkrat na teden.

Krompir

Čeprav poskuša vse bolj popularna dieta z majhnim deležem ogljikovih hidratov krompir izriniti z naših krožnikov, ni za to nobenega pametnega razloga. Krompir je hranilno eno najbolj idealnih živil, saj vsebuje vsaj malo skorajda vsakega hranila, ki ga potrebujemo. Poleg tega pa je eno najbolj nasitnih živil. Ne glede na sorto je krompir dober vir kalija, magnezija, železa, bakra in mangana, tudi vitamina C in vitaminov skupine B. Če krompir skuhate in nato ohladite, se večja količina škroba spremeni v rezistentno obliko, ki deluje podobno kot vlaknine.

Sardine

Sardine so majhne, mastne ribe, ki jih lahko jemo kar cele, z drobovino, glavo in kostmi vred. Tako zaužijemo tudi največ hranil. Kot vse mastne ribe so tudi sardine bogate z maščobnimi kislinami omega 3, ki varujejo naše srce in ožilje. Vsebujejo pa tudi vsa druga hranila, ki jih potrebujemo.

Temna čokolada oz. kakav

Temna čokolada z velikim deležem kakava je bogata z vlakninami, železom, magnezijem, bakrom in manganom. Najbolj presenetljivo pa je zagotovo veliko število antioksidantov, ki jih vsebuje kakav. Vsebuje jih namreč več kot borovnice ali pa jagode asaj. Študije potrjujejo ugoden vpliv na srčno-žilni sistem, krvni tlak, možganske funkcije, holesterol ... Vse našteto velja za čokolado z najmanj 70-odstotno vsebnostjo kakava, še več koristi pa boste imeli od čokolade s 85 odstotki kakava. A ne pretiravajte s količino, košček temne čokolade na dan bo popolnoma zadostoval.

Besedilo: Vera Simončič
Fotografije: shutterstock