V supermarketu se moramo odločiti za eno izmed več blagajn. A takoj ko stopimo v vrsto, nas prevzame tisti znani občutek.
Misli so znane vsakemu kupcu: ne glede na to, katero blagajno izberemo, se zdi, da vedno končamo v najpočasnejši vrsti. Je to res? Ali gre le za posledico naše nepotrpežljivosti? Psihologi, matematiki in strokovnjaki za supermarkete so poskušali razvozlati ta pojav.
Matematična verjetnost
Po besedah trgovcev ima pri tem nekaj opraviti tudi matematika. Verjetnost, da se po naključju znajdemo v počasnejši vrsti, je večja, kot bi si mislili, navaja en blog. To je preprosto zato, ker je med več blagajnami samo ena lahko najhitrejša – vse druge se nam v primerjavi z njo naravno zdijo počasnejše.
Psihološka zaznava
Poleg tega ima ključno vlogo tudi človeška zaznava. Ljudje imamo nagnjenost, da si močneje zapomnimo slabe izkušnje. Negativne izkušnje nas razjezijo, vtisnejo se nam v spomin in jih hitro prikličemo, ko se znajdemo v podobni situaciji. "Drugače je, ko gre vse gladko," piše poslovna revija Capital. "Če plačilo poteka hitro in brez težav, nimamo časa, da bi se jezili ali sploh opazili, kakšno srečo smo imeli."
Zmota pri izbiri blagajne
A najhitrejša blagajna vendarle obstaja. Kako jo najti, ko po nakupovanju iščemo vrsto za plačilo? Naj se postavimo v vrsto, kjer je pet ljudi, a ima vsak le nekaj izdelkov? Ali v tisto, kjer so trije kupci z do vrha napolnjenimi vozički? Instinktivno bi se odločili za prvo možnost, saj polni vozički delujejo zastrašujoče.
Tu pa, po besedah Jana Scheuermeyera iz Kauflanda, tiči napačna predpostavka. "Blagajničarke so zelo profesionalne in izdelke skenirajo s hitrostjo približno treh sekund na kos. Velik nakup enega kupca zato traja manj kot trije manjši nakupi, pri katerih mora vsak posebej plačati in spakirati stvari," piše v blogu.
Vedenje desničarjev
Zato velja pravilo: vrste z manj kupci in polnimi vozički so pogosto hitrejše od tistih z veliko kupci in malo izdelki. Kauflandov strokovnjak kupcem daje še en nasvet: "Večina ljudi je desničarjev in imajo nagnjenost, da se postavijo v vrsto na desni strani." Zato naslednjič, ko boste v polnem supermarketu – če ste desničar – poskusite preprosto stopiti v levo.
Vir: Fenix
Preberite si tudi: Po zamašku, ki se ne sname, še ena novost pri plastenkah: Takole bodo videti