V času, ko smo (no, skorajda) vsi pozorni na cene vsakdanjih podrebščin, je poznavanje tovrstnih trikov še kako dobrodošlo.
Med vsakdanjim hitenjem včasih pozabimo, da je treba trgovino obiskati s seznamom in z zavedanjem, kaj dejansko potrebujemo, saj nam tako ostane kakšen evro več v denarnici. Prav tako je dobro, da si za nekaj dni vnaprej pripravimo načrt oziroma jedilnik - kaj in kdaj bomo jedli.
Dandanes tudi trgovci uporabljajo vse več trikov, da bi prodali stvari, ki so jih nabavili - in zato previdnost ni nikoli odveč. Zagotovo se vam je kdaj zgodilo, da ste se odpravili v trgovino po zelenjavo in sadje, tam pa ste našli banane, ki so že potemnele ali pa jabolka, ki niso videti prav sveže.
Tudi zelenjava, ki traja dolgo časa, kot sta na primer rdeča čebula ali krompir, je včasih v trgovini videti prav ubogo - krompir je že vzklil, čebula pa je malce mehkejša ... Seveda ste zmedeni, saj so to živila, ki so dolgo obstojna, a gre za trik trgovcev.
Ne izplača se jim, da stvari ostanejo neprodane, zato bodo skušali prodati tudi manj svežo zelenjavo in sadje. Dobro vemo, da obstaja veliko dokumentarnih filmov na temo, koliko hrane se zavrže na letni ravni samo zato, ker so potrošniki vajeni kupovati sadje in zelenjavo, ki je videti kot iz škatlice. No, običajno so cene živil, kot so temne banane ali krompir, ki je že vzklil, nekoliko nižje.
Ob tem se postavlja vprašanje: kaj nameravate pripraviti iz nakupljenih živil? Če hočete jesti sveže sadje in si želite, da bi trajalo nekaj dni, poiščite čvrste plodove, ki bodo postali zrelejši, medtem ko stojijo v vaši kuhinji. Če pa bi radi kuhali, so včasih malce zrelejši plodovi okusnejši od tistih, ki so čisto sveži.
Najbolj sveže sadje in zelenjavo boste našli pod ali za tistim, ki je prikazano na najbolj vidnem mestu. Trgovci želijo najprej prodati tisto, ki se mu počasi izteka rok uporabe. Prav tako malce poglejte naokrog. Vidite nekoga od zaposlenih, da prestavlja sadje, medtem ko je zabojček, s katerim se ukvarja, poln, poleg njega pa ni vozička s svežim sadjem?
To pomeni, da ne dopolnjuje zalog, saj je večina tega sadja že prodana, ampak je njegova naloga ta, da najbolj sveže sadje prestavi na težje dostopno mesto. Manj sveže sadje pa se bo ob tem znašlo v prvi vrsti ... da bi se najprej prodalo.
Novo na Metroplay: Zmagovalec MasterChefa Luka Pangos iskreno o ozadju kuharskega tekmovanja