Urška Kaloper (kolumna): Dovolj dobro

4. 6. 2019 | Vir: Jana
Deli
Urška Kaloper (foto: ALEKSANDRA SAšA PRELESNIK)
ALEKSANDRA SAšA PRELESNIK

Zaradi svoje službe imam privilegij, da spoznam ljudi, ki imajo kaj povedati, in da njihove zapise preberem dovolj natančno, da se mi njihove ideje usedejo globoko v podzavest.

Trenutno urejam knjigo Aljoše Bagole, kreativca brez primere, in priznam, da se mi ob njegovih stavkih nenehno svetijo oči. To je sicer nekoliko nerodna ubeseditev, ker njegov tekst govori o izgorelosti, ki sama po sebi ni prav navdušujoča, toda zaradi odkritosti, iskrenosti in brezkompromisnosti me je tako prevzel, da včasih pozabim, da moram čez vrstice drseti z rdečim svinčnikom, in ne zasanjano iskati vzporednice s svojim življenjem, vzklikajoč: »Točno tako!«

Aljoša je seveda v svojem poklicu nadpovprečno uspešen in jasno je, da se večina ljudi znajde na robu izgorelosti s precej slabšim izplenom, kot ga je v letih (samo)dokazovanja in vere, da je samo popolno dovolj dobro, dosegel on, vendar so miselni mehanizmi, ki jih opisuje – ocenjujem čez palec – dobro znani velikemu delu aktivnega prebivalstva, ki »mora« biti nad­odlično v službi in doma, povrhu vsega pa še lepo, pametno, razgledano, s pestrim družabnim življenjem in navdihujočim prostim časom (tudi če zaradi tega nikdar ne dobi nobene nagrade). Kot so ljudje v oglasih. Ali na družabnih omrežjih. Ker če smo odgovorni za svoj uspeh in pravzaprav svoje življenje nasploh, se tega pač moramo lotiti odgovorno – ne?

V resnici je tako. Toda kaj je naša odgovornost? Da si prizadevamo za popolno življenje iz reklame, ki je v resnici nedosegljivo, ali za dostojno preživetje? Si res lahko »dovoljdobrost« (izraz sem si sposodila od druge krasne avtorice dr. Veronike Podgoršek) dopustimo šele, ko imamo v žepu napotilo na bolniško? Ni nam nonstop treba biti fantastično in superduper, piše Aljoša. Pomembno pa je, da smo večino časa »v redu«.

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču