V Ljubljani pokradejo največ koles, policiji pa jih uspe najti le za vzorec!

29. 8. 2017 | Vir: STA
Deli
V Ljubljani pokradejo največ koles, policiji pa jih uspe najti le za vzorec! (foto: profimedia)
profimedia

Kraje koles so pogoste, največ jih beležijo na območju Policijske uprave Ljubljana. Letos se na družbenih omrežjih pojavljajo celo posnetki tatov v akciji. Policija uspe preiskati le majhen delež prijavljenih kraj, tudi zato, ker lastniki pogosto ob prijavi kraje o svojem kolesu ne vedo povedati veliko več kot barvo, pravijo policisti.

Video posnetki in fotografije tatov koles, pa tudi pozivi za pomoč ob iskanju ukradenih koles so letos večkrat zaokrožili po družabnih omrežjih. V enem primeru je policija na podlagi video posnetka tatu celo identificirala. Pozivi k pomoči pri iskanju ukradenih koles pa so se nanašali tako na stara kolesa s "čustveno vrednostjo" kot na čisto nova in več tisoč evrov vredna kolesa.

Policisti Policijske uprave Ljubljana so v letošnjem prvem polletju prejeli nekoliko več prijav kraj koles kot v enakem obdobju lani, in sicer 533 (lani 497). Preiskati so jih uspeli 3,4 odstotka (lani tri odstotke).

Kolesa izginjajo iz vsepovsod, kraj več, kjer je več kolesarjev

Kot so pojasnili na policiji, je število kraj koles nekako sorazmerno z razširjenostjo uporabe koles na nekem območju.

Število kraj se poveča v obdobjih, ko je vreme ugodno za kolesarjenje. Kot primerjavo so navedli, da je bilo maja letos takšnih kaznivih dejanj 134, junija 158, januarja pa "le" 50.

Kolesa "dobijo noge" marsikje, tudi iz prostorov, ki bi jih šteli za varne. Kot so navedli policisti, obravnavajo tatvine iz zaprtih in odprtih kolesarnic, hodnikov večstanovanjskih stavb, iz vozil, ob izobraževalnih ustanovah in še kje. "V mesecih, ki niso ugodni za kolesarjenje, pa največ koles ukradejo iz kleti, garaž in hodnikov. Storilci za izvršitev kaznivih dejanj uporabljajo priročna orodja, ki jih lahko neopazno prenašajo, na primer ščipalke ali klešče, saj lastniki uporabljajo ključavnice, ki jih je mogoče z lahkoto preščipniti," opozarjajo na PU Ljubljana.

Vsak lastnik kolesa lahko tudi sam pripomore k temu, da bo njegova lastnina bolj varna. Policisti so med najbolj preprostimi ukrepi navedli uporabo kakovostne ključavnice, ki nudi čim večjo odpornost na posege različnih orodij in predmetov.

"Ključavnice slabše kakovosti, kot so na primer pletilke debeline mezinca, za tatove koles ne predstavljajo nikakršne ovire," so pojasnili na policiji in dodali, da naj bi po nekaterih izračunih ključavnica predstavljala vsaj 15 do 20 odstotkov vrednosti kolesa. "Kolo naj bo vedno zavarovano s ključavnico, pa tudi, če ga zapustite le za krajši čas. Priklenjeno naj bo ob stabilen predmet, recimo skupne kolesarnice, stojala za kolesa ali ograje, kjer je dovoljeno," svetujejo policisti.

Dobra ključavnica za preventivo, podroben opis in fotografije kolesa za primer kraje

Tudi kolesarnice in kleti niso dovolj varne, to priča dejstvo, da kolesa izginjajo tudi iz takih prostorov. Policija lastnikom koles priporoča, naj bodo kolesa zavarovana s ključavnico tudi v zaprtih prostorih in naj uporabniki skupnih prostorov spoštujejo dogovore, pravila oz. hišne rede o skrbnem zapiranju ter zaklepanju vhodnih vrat skupnih prostorov. "Za prevoz koles z vozili prav tako priporočamo uporabo prtljažnikov, ki imajo možnost dodatnega zaklepanja ali drugo obliko varovanja," so dodali policisti.

Policijske izkušnje kažejo, da oškodovani lastniki ob prijavi kraje kolesa pogosto ne vedo povedati kaj več od barve in znamke kolesa. Analiza policije je pokazala, da le 40 odstotkov lastnikov koles poda tak opis in lastnosti ukradenega kolesa, da je njegova identifikacija na podlagi teh podatkov nedvoumno mogoča.

"Individualne karakteristike so ob osnovnih podatkih o kolesu zelo pomembne," so izpostavili policisti. Lastnikom svetujejo, naj imajo zapisano znamko kolesa, tip, model, barvo, pa tudi znamko in tip posameznih sestavnih delov, kot so pedala, ogrodje, prestave ali zavore. Pomembna za prepoznajo je tudi številka okvirja, morebitna dodatna oprema kolesa ter posebni individualni znaki, na primer vgravirane lastne številke ali črke, poškodbe. "Prav tako ne bo odveč tudi fotografija kolesa. Več podatkov, kot jih ob prijavi tatvine posreduje lastnik kolesa, večja je možnost, da se kolo identificira in navsezadnje tudi vrne," so poudarili.

Za STA pripravila Tjaša Doljak, foto: profimedia

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol