V Parizu razstavljena dolgo izgubljena Delacroixova študija Alžirk

V Parizu razstavljena dolgo izgubljena Delacroixova študija Alžirk (foto: Profimedia) Profimedia
24. 6. 2019

V Galeriji Mendes v Parizu so na ogled postavili študijo francoskega umetnika Eugena Delacroixa za sliko Alžirke, ki je dolgo veljala za izgubljeno. Študijo je pred 18 meseci v stanovanju neke zbirateljice v Parizu odkril galerist Philippe Mendes.

Slika Alžirke, ki je danes na ogled v pariškem muzeju Louvre, je navdihnila več generacij umetnikov, med njimi Paula Gauguina, Vincenta van Gogha in Paula Cezanna. Tako kot slika tudi študija prikazuje ženske pri počitku in temnopolto služabnico. Od njenega odkritja v pariškem stanovanju so strokovnjaki proučevali njeno zgodovino ter opravili rentgenske raziskave in raziskave z infrardečo svetlobo.

Za študijo se je vsaka sled izgubila potem, ko jo je leta 1850 prodal francoski diplomat Charles-Edgar de Mornay. Slednji je sicer imel v lasti tudi monumentalno verzijo Alžirk, ki je danes v Louvru, ter še eno sliko z upodobitvijo žensk v Alžiru, ki je danes v Muzeju Fabre v Montpellieru.

Kat navajajo v Galeriji Mendes, se za študijo za Alžirke zelo zanimajo tako muzeji kot tudi zasebni zbiratelji.

Kot še piše AFP, je avtentičnost slike potrdila poznavalka Delacroixovega dela Virginie Cauchi-Fatiga, ki meni, da je študija verjetno nastala leta 1833 ali 1834, le nekaj mesecev pred tem, ko je umetnik svojo mojstrovino predstavil na pariškem Salonu.

Delacroix (1798-1863) se je rodil v kraju Saint-Maurice. Slikarstva se je učil pri Pierre-Narcissu Guerinu, na njegovo ustvarjanje pa so poleg Guerina vplivali še Theodore Gericault, John Constable in Richard Parkes Bonington.

Leta 1822 je na pariškem Salonu razstavil sliko Dante in Vergil v peklu, ki označuje prehod od neoklasicizma k romantičnemu slikarstvu. Ustvarjal je dramatične, mnogokrat tudi patetične velike kompozicije z zgodovinsko ali sodobno tematiko v močnem kontrastu in z obogateno barvno paleto. Natančno je opazoval spremembe svetlobe in dobro poznal telo v gibanju.

Znan je tudi kot ilustrator, saj je s svojimi stvaritvami opremil več del Williama Shakespeara, Walterja Scotta in Johanna Wolfganga von Goetheja.