Mnogi se tega že veselijo.
Avstrijska zvezna dežela Štajerska odpravlja na "Veliki petek", 18. aprila, ekološko omejitev hitrosti 100 km/h (IG-L 100) na avtocestah A2 in A9
Z opozorilom, da omejitev hitrosti 100 km/h ostaja med izvozoma Gradec-vzhod in Gradec-zahod (na območju Feldkirchna), poroča avstrijski dnevni časopis Kleine Zeitung.
Časopis natančno navaja odseke avtocest, na katerih se ekološka omejitev hitrosti (IG-L 100 km/h) odpravlja in s tem »odhaja v avstrijsko zgodovino«. Na avtocesti A2 se omejitev 100 km/h odpravlja na odseku med izvozoma Gradec-vzhod in Sinabelkirchen ter med Gradec-zahod in Lieboch. Na avtocesti A9 pa se omejitev hitrosti odpravlja med predorom Gratkorn in križiščem Peggau – Deutschfeistritz ter med izvozoma Gradec-zahod in Leibnitz.
O odpravi ekološke omejitve 100 km/h in prehodu na 130 km/h poroča tudi avstrijski časnik Kronen Zeitung. »Z odpravo omejitve razbremenjujemo na tisoče potnikov, ki vsak dan potujejo na delo po odsekih avtocest A2 in A9. Dolgoletne meritve kakovosti zraka so pokazale, da so obstoječe mejne vrednosti večinoma spoštovane, stanje pa se nenehno izboljšuje zaradi tehničnega razvoja vozil,« je za "Krone" izjavil Mario Kunasek, deželni glavar Štajerske iz skrajno desne Svobodnjaške stranke (FPÖ).
"Kronen Zeitung" poudarja, da je nova uredba že pripravljena in da jo bo v torek, 15. aprila, v imenu štajerskega deželnega glavarja Kunaseka podpisal njegov strankarski kolega, deželni svetnik za okolje v štajerski vladi Hannes Amesbauer (kot "akt posredne zvezne uprave"). »S podpisom uredbe bo znak IG-L odstranjen. To pomeni, da bodo štajerski potniki, ki vsak dan vozijo po avtocestah okoli Gradca, pa tudi vsi ostali vozniki, znova lahko vozili z dovoljeno hitrostjo 130 km/h, razen kjer bodo zaradi drugih razlogov določene nižje hitrosti,« je poudaril Amesbauer.
Ta informacija o odpravi ekološke omejitve hitrosti 100 km/h na Štajerskem je pomembna tudi za nas in vse druge potnike, ki potujejo v ali skozi Avstrijo po omenjenih avtocestah. Tako tudi za tiste, ki iz Hrvaške prek Slovenije in meje Spielfeld potujejo po A2 proti Gradcu in Dunaju ali obratno, ter proti Celovcu, italijanski meji ali drugim sosednjim državam (Madžarska, Slovaška, Češka, Italija).
Čez Štajersko poteka tudi prometno pomembna tranzitna avtocesta A9, znana kot Pyhrn Avtocesta, ki povezuje Spielfeld z Gornjo Avstrijo in poteka čez Alpe. Kronen Zeitung še poroča, da medtem ko se vozniki, ki vsak dan vozijo po avtocestah okoli Gradca, že veselijo odstranitve znaka IG-L, ki je pogosto zmedel turiste, so avstrijska opozicijska stranka Zeleni, okoljski aktivisti in podnebni strokovnjaki ogorčeni in ostro kritizirajo politični vrh Štajerske.
Po njihovem mnenju je s to potezo dežela ne le končala z varstvom okolja, temveč tudi z zaščito zdravja prebivalcev te regije.
Med kritiki je tudi Avstrijski prometni klub (VCÖ), ki opozarja, da večja hitrost pomeni:
- večjo porabo goriva,
- več hrupa za okoliške prebivalce,
- več škodljivih emisij (CO₂ in drugih),
- daljšo zavorno pot in s tem večje tveganje za prometne nesreče.
Do zdaj je veljal Zakon o nadzoru onesnaženosti zraka, in omejitev 100 km/h se je nanašala le na vozila z motorji z notranjim izgorevanjem. Električni avtomobili in vozila na vodik so smela voziti 130 km/h. A od “Velikega petka”, 18. aprila, to ne bo več veljalo na štajerskih avtocestah, poročajo avstrijski mediji. Dnevnik Krone še navaja, da naj bi od julija naprej na posebej prometnih odsekih avtocest A2 in A9 postavili nove merilne postaje za trdne delce v zraku, meritve pa bodo trajale vsaj eno leto, nato pa sledi evalvacija rezultatov.