Zanimivosti Promocijsko sporočilo

Večina predstavnikov generacije Z se v vsakdanjem življenju spopada z anksioznostjo

9. 1. 2019
Deli
Večina predstavnikov generacije Z se v vsakdanjem življenju spopada z anksioznostjo (foto: profimedia)
profimedia

Mladi iz generacije Z čutijo največ anksioznosti od vseh generacij do sedaj. Velika večina jih namreč priznava, da so zaskrbljeni glede nečesa v svojem življenju. Hkrati večina ne poišče strokovnega nasveta, kako se z anskioznostjo spopasti.

To so rezultati nedavne raziskave družbe Kaspersky Lab, ki je v skladu z globalno zavezo 'spremeniti negotovost v varnost' združila moči z digitalno mladinsko dobrodelno organizacijo The Mix. Skupaj pomagajo mladim po vsem svetu sprejemati svoje negotovosti. S pomočjo kampanje, imenovane #AndOwningIt, ki poteka od konca novembra, želijo pokazati, da za doseg sreče ni meja.

V svetu generacije Z prevladujejo spletne novice in družbena omrežja. Tako skoraj polovica te generacije, gre za mlade, stare med 13 in 23 let, pravi, da se počutijo bolj zaskrbljene glede svojega izgleda kot glede kariernih možnosti, denarja, terorizma in ustrahovanja.

Študija je pokazala, da lahko ti občutki anskioznosti ali skrbi vplivajo na obnašanje mladih ljudi, vključno s tem, kako pristopijo k družbenim omrežjem. Za primer, za generacijo Z je precej pogosto, da ustvarijo bolj izdelano oz. popolno percepcijo o tem, kako izgledajo. Večina mladih ljudi prav tako porabi do uro in pol za urejanje svojih fotografij ali video posnetkov, preden jih objavijo na platformah družbenih omrežjih. Vse s ciljem, da ustvarijo svojo brezhibno podobo.

Med pomembnejšimi odkritji je tudi ta, da so dekleta bolj negotova kot fantje, še posebej kar se tiče njihovega izgleda. Skoraj dvakrat več žensk kot moških predstavnikov generacije Z namreč priznava, da so spremenile svoje prehranjevalne navade (kot je prenajedanje ali vzdržati se jesti) zaradi negotovosti, povezanih z izgledom. Vsebine o izboljšanju izgleda telesa in fitnesu na družbenih omrežjih pa bolj vplivajo na slabo počutje mladih žensk kot moških. Ženske so prav tako priznale, da so v zadnjem letu preskočile udeležbo na socialnem dogodku, zaradi družbene anksioznosti.

Še bolj pomembno je to, da predstavniki generacije Z ne poiščejo pomoči, ko se počutijo anksiozne. Večina mladih tako za nasvet ne obišče zdravnika in v stiski niso prepričani, kako se spopasti s svojimi občutki.

Problem je nagovorila družba Kaspersky Lab in se v želji po pomoči generaciji Z pri spoprijemanju z negotovostjo povezala z digitalno mladinsko dobrodelno organizacijo The Mix, ki podpira mlajše od 25 let. Skupaj so konec lanskega novembra začeli s kampanjo #AndOwningIt, katere cilj je pomagati mladim živeti srečnejše življenje, tako da jih opolnomočijo, da sprejmejo stvari, ki jim dajejo občutek negotovosti, in jim omogočijo zavedanje, da te negotovosti niso ovira na poti do sreče. Prvi korak pri spreminjajo negotovosti v moč je namreč priznati si, katere so te negotovosti. Kampanja je podprta s posebnimi majicami, ki vključujejo najbolj pogoste negotovosti med mladimi, ter jih spodbujajo, da jih sprejmejo in se o njih začnejo pogovarjati.

Chris Martin, generalni direktor organizacije The Mix, je ob tem povedal: »Po vsem svetu so globalne težave, s katerimi se srečujejo mladi iz generacije Z, a temo deljenja občutkov in odprtega pogovora o duševnem zdravju še vedno spremlja stigma. Občutek anskioznosti ali skrbi lahko za mlade prinese osamljenost, a resnica je, da se številni spopadajo s svojimi čustvi, položaj pa se lahko izboljša. Kampanjo bo pomagala mladim, da drugim pokažejo, da jih njihove skrbi ne držijo nazaj in da pogostokrat sovražno okolje na družbenih omrežjih ne rabi vplivati nanje. Veseli nas, da smo združili moči z družbo Kaspersky Lab in nadaljujemo naše pomembno delo pomagati generaciji Z.«

Ilijana Vavan, generalna direktorica družbe Kaspersky Lab za področje Evrope, je izpostavila: »Družba Kaspersky Lab že več let pomaga družinam in podjetjem spopadati se s spletno negotovostjo ter skrbeti za zaščito pred spletnimi grožnjami. S kampanjo #AndOwningIt pa želimo pomagati mladim po vsem svetu, da svoje negotovosti spremenijo v samozavest in premostijo anksioznosti pravega življenja, medtem ko se trudijo uspeti v digitalni dobi. S tem se namreč ni soočala še nobena generacija do sedaj. Mlade je strah, da ne bodo uspešni in srečni zaradi okoliščin, ki so, in tudi tistih, ki niso pod njihovim nadzorom. Ta kampanja bo pomagala generaciji Z, da se zave, da sami postavljajo ovire znotraj sebe in da imajo v svojih rokah moč, da premostijo negotovosti.«

Kot del študije je družba Kaspersky Lab v Veliki Britaniji anketirala 1003 mlade, stare med 13 in 23 let. Želeli so namreč odkrili več o njihovih negotovostih in stvareh, zaradi katerih se počutijo anksiozni. Več informacij in celotno poročilo najdete na spletni strani družbe. Za bolj specifično pomoč in spopadanje z anksioznostjo ali drugimi izzivi duševnega zdravja pa se lahko obrnete na organizacijo The Mix, saj so njihove informacije in podpora, ki jo nudijo, univerzalne ter dostopne mednarodno.

Družba Kaspersky Lab je globalna ponudnica kibernetskih varnostnih rešitev, ki na trgu posluje že več kot 21 let. Poglobljeno strokovno znanje s področja varnostnih groženj družba Kaspersky Lab nenehno spreminja v varnostne rešitve in storitve naslednje generacije za zaščito podjetij, kritične infrastrukture, državnih organov in potrošnikov po vsem svetu. Obsežen portfelj Kaspersky Laba zajema vodilno varnostno zaščito za končne uporabnike ter številne specializirane varnostne rešitve in storitve za boj proti izpopolnjenim in razvijajočim se digitalnim grožnjam. Več kot 400 milijonov uporabnikov je zaščitenih s tehnologijami Kaspersky Laba, podjetje pa pomaga več kot 270.000 korporativnim klientom pri zaščiti tistega, kar jim je najpomembnejše.