Ni skrivnost, da se železnice že nekaj časa soočajo z velikimi težavami.
Cene pri Deutsche Bahnu naj bi se zvišale za deset odstotkov. Poleg tega vlaki na dolgih relacijah ne bodo več vozili po vseh dosedanjih linijah, poročajo nemški mediji.
Ni skrivnost, da se Deutsche Bahn sooča z velikimi težavami. Čeprav je podjetju avgusta uspelo nekoliko izboljšati točnost (s 43,9 na 40,4 odstotka zamud), je dobičkonosnost še vedno vprašljiva: v prvi polovici leta 2025 je Deutsche Bahn izgubil 760 milijonov evrov.
Pričakuje se, da se bo ta denar delno nadomestil z nadaljnjim zvišanjem cen vozovnic. Nemški mediji poročajo o najmanj desetodstotnem povišanju cen.
Po navedbah časopisov naj bi bilo tudi več železniških povezav na dolgih relacijah v celoti ukinjenih. Časopisi se sklicujejo na interne dokumente. Politiki in zagovorniki potrošnikov so izrazili zaskrbljenost zaradi načrtov. »Potniki nimajo razumevanja za prihajajoče zvišanje cen in zmanjšanje števila prog na dolgih razdaljah,« je dejal Luigi Pantisano, govorec za prometno politiko Levice v Bundestagu. »Mnogi si ne morejo več privoščiti, da bi plačali vozovnice, dražje za več kot deset odstotkov.«
Po poročilu naj bi bilo veliko vlakov ICE in medkrajevnih povezav s turističnimi kraji in manjšimi mesti ukinjenih leta 2026. Med drugim naj bi bile manj dostopne povezave do Bodenskega jezera in Garmisch-Partenkirchna. Na severu pa vlaki na dolge razdalje sploh več ne bi vozili do Lübecka, Kiel pa bi izgubil neposredne povezave s Kölnom, Münchnom in Baslom.
Deutsche Bahn in ministrstvo za promet trdita, da ne nameravata zmanjšati voznega reda na dolgih relacijah. Na vprašanje o medijskih poročilih, ki govorijo nasprotno, je tiskovni predstavnik ministrstva za promet (pod vodstvom CDU) za Reuters dejal, da to ne bi bilo del strategije za povečanje zanesljivosti železnic.
Minister za promet Patrick Schnieder namerava 22. septembra predstaviti dolgo pričakovane načrte za državno podjetje. Tiskovni predstavnik Deutsche Bahna je na podobno vprašanje odgovoril: »Vozni red za leto 2026 se ne bo zmanjšal. Ravno nasprotno: kljub velikemu obsegu gradbenih del v prihajajočem voznem redu ohranjamo konstantno visoko raven storitev, ponekod pa jo širimo glede na povpraševanje.«
Kot pretekla leta bodo prilagoditve zaradi gradnje in povpraševanja seveda nujne. »V tem smislu je naš vozni red vedno dinamična konstrukcija.« Podrobnosti voznega reda za 2026 bodo objavljene konec septembra. Vendar pa ni bilo demantija glede najmanj desetodstotnega povišanja cen vozovnic.
Prometni minister dežele Schleswig-Holstein, Claus Ruhe Madsen (CDU), je kritiziral načrte. »Seveda s tem nismo zadovoljni,« je dejal Madsen. Vlada v Kielu bo še naprej delala na tem, da »zagotovi optimalno povezanost naše dežele s prevozom na dolge razdalje«. Hkrati je poudaril gospodarske in infrastrukturne izzive, s katerimi se sooča DB Long-Distance.
Namestnik vodje potniškega združenja Pro Bahn, Lukas Iffländer, pa za prihajajoče zmanjšanje storitev krivi politike. Kot lastnica mora zvezna vlada določiti, »katere storitve na dolge razdalje so zaželene in kako bodo financirane«.Namesto tega se nemška vlada izgovarja, da državni Deutsche Bahn kot delniška družba samostojno upravlja svoje storitve na dolge razdalje in ima zato izključno nadzor nad mrežo prog.
Preberite še: Harry je spremenil svojo igro in obnovil odnos s kraljem. Je zdaj William v težavah?