Z brezplačnim zdravstvenim telefonom do krajših čakalnih vrst

Z brezplačnim zdravstvenim telefonom do krajših čakalnih vrst (foto: FSW) FSW
28. 11. 2019

Na Dunaju so pred dobrima dvema letoma uvedli brezplačni zdravstveni telefon, na katerem lahko uporabniki 24 ur na dan vse dni v tednu dobijo nasvet glede zdravstvenih težav in se tako izognejo nepotrebnemu čakanju pri zdravniku. Ker se je projekt izkazal za zelo uspešnega, so ga sedaj razširili na celotno Avstrijo.

Sklad za socialni Dunaj je leta 2017 po zgledu Velike Britanije, Danske in Švice tudi na Dunaju v okviru avstrijske zdravstvene reforme začel s projektom brezplačne zdravstvene telefonske številke 1450. Namenjena je vsem, ki so v dilemi, ali bi morali obiskati zdravnika ali pa si lahko pomagajo sami. Izkušnje v teh državah so namreč pokazale, da pri 80 odstotkih klicev ne gre za nujne primere, v 60 odstotkih primerov pa si lahko klicatelji ob ustreznih navodilih zdravstvenega osebja pomagajo tudi sami. Na ta način so znižali zdravstvene stroške in hkrati številnim pacientom prihranili pot k zdravniku. Ker se je pilotski projekt izkazal za učinkovitega, so zdravstveni telefon novembra letos razširili na celotno Avstrijo.

25 diplomiranih zdravstvenih tehnikov je na telefonski številki dosegljivih 24 ur na dan vse dni v tednu. Uporabnikom ponujajo hitro in enostavno pomoč ter jih varno in po najkrajši možni poti usmerjajo do ustrezne obravnave. Po začetnih vprašanjih o kraju bivanja, starosti, spolu in anamnezi ocenijo nujnost primera, nato pa klicateljem svetujejo, ali potrebujejo zdravniško pomoč. Poleg tega pacientom pomagajo tudi z informacijami o lekarnah in zdravnikih v bližini ter njihovih uradnih urah. Na ta način marsikomu prihranijo nepotrebno čakanje pri osebnem zdravniku ali na urgenci, hkrati pa razbremenijo tudi ambulante in zmanjšajo število nenujnih reševalnih prevozov. Storitev zaenkrat ponujajo le v nemščini, razmišljajo pa tudi o dodatnih jezikih.

V dveh letih in pol so na brezplačnem zdravstvenem telefonu zabeležili že 105.000 klicev. Poleti se vprašanja najpogosteje nanašajo na pike žuželk, slabost in glavobole, v hladnejših mesecih pa na brezplačnem zdravstvenem telefonu največkrat svetujejo glede gripe, prehladov in povišane vročine pri otrocih.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri