Zdaj je jasno, zakaj blagajničarke v Hoferju tako hitro skenirajo izdelke (in ni statistika dela)!

28. 7. 2024
Deli
Zdaj je jasno, zakaj blagajničarke v Hoferju tako hitro skenirajo izdelke (in ni statistika dela)! (foto: Kaja Berlot)
Kaja Berlot

Ena od poslovodji je razkrila pravi razlog, poklicali pa smo tudi slovenski Hofer, ki je njene besede potrdil. 

Prodajalne Hofer – verigo diskontnih supermarketov drugje poznajo pod imenom Aldi – so znane po izredno urnem skeniranju izdelkov na blagajni. A kolikor smo kupci hvaležni, da se zato vrste premikajo hitreje, smo se vedno spraševali, če je za temi 'hitrimi blagajnami' še kakšna druga zgodba. Poslovodja ene od trgovin je na TikToku razkril pravi razlog.

Matthew Lesky, poslovodja ene od prodajaln Aldi v Chicagu, ki ima na TikToku preko 305.000 sledilcev in objavlja različne zanimivosti iz ozadja svetovno znane verige prodajaln, je razložil, zakaj so blagajničarke in blagajniki v trgovinah Aldi (pri nas znane kot Hofer) tako zelo hitri. Kot kaže, v ozadju ni le en razlog.

V objavi Matthew pove, da delavci v trgovinah Aldi na koncu izmene prejmejo izčrpno statistično poročilo z raznoraznimi podatki o delovnem dnevu, med katerimi je med drugim označeno, koliko časa je na blagajni preteklo med enim in drugim kupcem, pa tudi kako hitro so se na blagajni skenirali izdelki. "Zaposleni avtomatično skušajo izboljšati svoje številke," pravi Matthew. Jasno, le kdo ne bi rad vedno znova podrl svoj osebni rekord!

A to v bistvu niti ni glavni razlog. Kot razloži Matthew, so zaposleni v verigi Aldi deležni prav posebnega treninga za skeniranje izdelkov na blagajni. Na pamet bi verjetno rekli, da se izdelek na blagajni čez skener zapelje tako, da ga preprosto primete z obema rokama in s premikom rok v desno podrsate črtno kodo čez čitalec. Narobe!

@matthewlesky Have you had an #Aldi employee whip food at you?#retail #Alditiktok #essentialworker #OurType #fyp #manager #aldiusa ♬ Lofi - Domknowz

Kot razkrije Matthew: "Če bi ta premik z rokami naredili tisočkrat na dan, bi lahko hitro utrpeli sindrom karpalnega kanala. Zato smo zaposleni naučeni, da izdelek z odprto dlanjo leve roke potisnemo čez čitalec, nato pa izdelek ulovimo z desno roko." Ta sistem omogoča hitrejše in za zaposlene bolj varno skeniranje, čeprav se, kot pravi Matthew, "zdi, kot da izdelke mečemo čez blagajno."

Ob tem Matthew sporoča, da če se morebiti zgodi, da se izdelek med hitrimi premiki na blagajni poškoduje, morate le o tem obvestiti zaposlenega na blagajni, ki bo poškodovani izdelek z veseljem zamenjal.

Kontaktirali smo tudi slovenski Hofer, kjer so nam sporočili, da je pri nas zgodba nekoliko drugačna, razlogov, zakaj so tako urni, pa je več. Takole so nam sporočili:

  • Imamo izjemno hitre čitalce črtnih kod, ki omogočajo hitro obdelavo nakupa
  • Imamo večinsko HOFERjeve ekskluzivne izdelke z namensko velikimi črtnimi kodami - pogosto se raztezajo čez celoten izdelek - zato jih na izdelku ni potrebno iskati
  • Izdelki se tehtajo na blagajni, zato ni situacij, ko kupec pozabi stehtati sadje ali zelenjavo in ga čaka cela vrsta na blagajni
  • Prodajalke in prodajalci neprestano opazujejo dolžino vrste in novo blagajno odprejo takoj, ko je vrsta daljša
  • Nimamo kartic zvestobe, kupončkov ali pik, ki upočasnjujejo obdelavo nakupa - pri nas so nizke cene na voljo vedno in za vse
  • Imamo vedno dovolj drobiža, zato ne boste (skoraj) nikoli slišali: »Gospa, imate morda še 21 centov, da vam lahko vrnem ostanek?«
  • Na koncu so tu še najboljši in najbolj prijazni zaposleni, zato je ob nakupovanju v HOFERju potrebno upoštevati zgolj en namig: če je obdelava nakupa prehitra, zgolj poprosite naše sodelavce, da obdelavo
    prilagodijo. Z veseljem bodo sodelovali. 

Dodali so še: "Pri hitri obdelavi nakupov nikakor ne gre za zasledovanje norme in izstavljanje statističnih analiz po zaključku dela. Res pa je, da si vsekakor prizadevamo nakupe obdelovati hitro, kar je tudi del uvajanja. Hitrost obdelave nakupa je za mnoge kupce velika prednost, saj omogoča, da vam po nakupovanju v HOFERju ostane še veliko časa za vse tisto, kar vas veseli"

Znamka Aldi, ki so lastita dve nemški družini, ima v 20 državah po svetu skupno več kot 10.000 prodajaln. V Sloveniji in Avstriji prodajalne Aldi poznamo pod imenom Hofer. Prve Hofer trgovine so se v Sloveniji odprle leta 2005, le dve leti kasneje pa je bilo po državi že več kot 30 Hofer prodajaln. Danes jih je več kot 80, zaposlujejo pa preko 1900 ljudi.

Ilustracije: Kaja Berlot 

Preberite več na Cosmopolitan.si

Novo na Metroplay: Nuša Lesar o najlepšem letu svojega življenja, materinstvu in delu voditeljice