Več ko je zunaj toplih dni, bolj se množijo shujševalne diete.
Vsaj v svojem družabnem okolju zadnje čase kar naprej poslušam o tem, da so ogljikovi hidrati strup in maščobe pa zakon in da sadje lahko ješ samo dopoldne in zrezka nikakor ne s krompirjem in da sta dva krhlja jabolka šle sprejemljiva, cel sadež pa je cel kažin.
Vse to me straši, in to na več ravneh. Najprej se mi zdi grozno, da je večina mojih prijateljev, ki razmišljajo o tem, da bi morali izgubiti kilograme (najraje pet do deset), povsem običajne postave; tisti, ki jih teža resnično moti in ogroža, o tem namreč ne govorijo na glas.
Hudo mi je, da se tile moji ne znajo in ne morejo spoprijeti s povsem naravnimi posledicami staranja, porodov, dolge zime in sedečih služb, ki so jim na telesu pustili nekaj komaj opaznih sledi. Prepričani so, da ne bodo srečni, še več, da si ne smejo drzniti biti srečni – ali, v praktičnem, poseči po poletni garderobi – če jih ne odpravijo, kot da imajo pravico do bivanja in veselja do življenja samo manekenski tipi, ki so videti stari največ 20 let.
Ja, ta obsedenost s 'popolnostjo' me res plaši. Ker se včasih zažre tudi pod mojo kožo. In še huje, kožo mojih otrok. Ste vedeli, da je hujšalo že 26 odstotkov slovenskih 15-letnic in da skoraj 40 odstotkov mladostnikov meni, da so predebeli? Že drobcena petletnica zna reči, da ne bo večerjala, ker ji »z rok visi maščoba«.
Včasih se vprašam, kako dolgčas nam mora biti, da smo življenje podredili ukvarjanju s prehrano, in kako prazni morajo biti naši dnevi, da se nam ljubi šteti kalorije, tehtati vsak list solate in nositi s seboj plastične posode, da nas ja ne bi premamil kak piškot. Trpi celo družabnost; zadnjič sem šla denimo na zabavo, kamor je vsak prinesel svojo hrano, češ da je bilo nemogoče najti presek med dietami povabljencev. Skoraj me je kap.
Zato se sprašujem: kaj se je zgodilo z zmernostjo? In kje je zdrava pamet? Vse bolj se mi zdi, da je njima še najbolj zmanjkalo hranil.
Če bi radi komentirali napisano, nam pošljite e-pošto na: info@revijajana.si ali po pošti na AM Ljubljana, d. o. o., za revijo Jana, Bleiweisova 30, 1000 Ljubljana.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"