Zgrožena občanka: na avtomatu ni bilo potrebno plačilo parkirnine, že kmalu pa na dom dobila 47 evrov kazni

26. 8. 2025
Zgrožena občanka: na avtomatu ni bilo potrebno plačilo parkirnine, že kmalu pa na dom dobila 47 evrov kazni (foto: Bobo)
Bobo

Mnogi potrošniki takšno prakso označujejo za nesramno.

V Nemčiji narašča število pritožb na zasebne upravljavce parkirišč, kaže anketa nemške tiskovne agencije (dpa), izvedena med potrošniškimi centri posameznih zveznih dežel.

Kritike se nanašajo predvsem na nejasna pravila, visoke kazni in slabo uporabniško podporo – zlasti na parkiriščih brez zapornic, kjer se uporablja samodejno prepoznavanje registrskih tablic. Primer z glavne železniške postaje v Hannovru ponazarja težavo: voznica je izkoristila 15 minut brezplačnega parkiranja, aparat je pokazal »0 evrov«, zato je odšla s parkirišča brez plačila – čeprav je čas že potekel. Kmalu je prejela kazen v višini 47 evrov. Mnogi potrošniki takšno prakso označujejo za nesramno.

»Zasebno upravljanje parkirnih prostorov je v zadnjih letih vse večja tema,« pravi Oliver Buttler iz potrošniškega centra Baden-Württemberga. Pogosto so vključene tudi izterjevalske agencije, čeprav to pravno ni vedno dovoljeno. Kazni lahko hitro dosežejo trištevilčne zneske.

Peter Lassek iz potrošniškega centra Hessna opozarja: »Na zasebnih parkiriščih je lahko dražje kot na javnih. Vendar morajo biti kazni kljub temu primerne.« Številne pritožbe se nanašajo na nepregledna pravila in visoke zneske tudi v primerih, ko je bilo parkiranje plačano.

Tri horoskopska znamenja, ki se lahko že ta teden kopajo v denarju

Še en problem: pogosto ni potrdila o plačilu na avtomatu, kar otežuje pritožbo. Poleg tega napake pri vnosu registrskih tablic prav tako redno vodijo do denarnih zahtevkov. Podjetja, ki upravljajo parkirišča, zavračajo kritike. Po podatkih Mobility Huba 99,5 do 99,8 odstotka parkiranj poteka brez težav. Težave naj bi nastajale skoraj izključno zaradi napak voznikov. Tako Park & Control kot Wemolo poudarjata, da se kazni izrekajo samo ob jasno dokumentiranih prekrških.

Nekatere trgovske verige, kot sta Lidl in Kaufland, so se že odzvale na pritožbe ter spremenile ali prekinile pogodbe z zasebnimi upravljavci parkirišč. Potrošniške organizacije svetujejo, naj vozniki hranijo potrdila o plačilu ter fotografirajo prometne znake in stanje na parkirišču. Kdor prejme nejasen ali previsok zahtevek, naj poišče pravni nasvet – na primer pri lokalni potrošniški organizaciji.

Novo na Metroplay: Gregor Vavdi: "Kako sem po naključju prišel v bančništvo – in tam našel sanjsko kariero"