Slovenski filozof in kulturni kritik, ki velja za enega izmed filozofov z največjo publiciteto v svetovnem merilu, je med drugim znan tudi po svoji zabavljivi šaljivosti, s katero najraje začini še tako resno temo.
Ker se je šal, ki jih ne manjka v pisnih delih Slavoja Žižka, veliko zadetkov smešnih izsekov z Žižkovih predavanj pa boste našli tudi na youtubu, nabralo že za eno dobro knjigo, so jo pred dnevi tudi zares izdali pri založbi Totaliteta.
Kot prvi jih je iz že objavljenih Žižkovih del in še neobjavljenih rokopisov zbral norveški pesnik Audun Mortensen, nekaj novih pa je za slovensko izdajo prevedel in dodal še Stojan Pelko.
Žižkovi vici
V nadaljevanju izpostavljamo nekaj primerov vicev, za katere Slavoj Žižek meni, da so lahko priročna bližnjica do filozofskega uvida, pa naj gre za freudovske, vulgarne, ponarodele ali nekorektno vzhodnoevropske.
En dober vic o Jezusu Kristusu gre takole ...
- '... da bi si malo odpočil od silnega pridiganja in izvajanja čudežev, se Jezus odloči vzeti par dni dopusta na obalah Galilejskega morja. Med partijo golfa z enim od svojih apostolov se znajde pred težkim udarcem. Jezus zajebe in žogica pristane v vodi, zato izvede svoj običajni trik: hodi po vodi do kraja, kamor je padla žogica, seže po njej in jo pobere. Ko Jezus poskuša isti udarec znova, mu apostol reče, da je res težak – in da bi ga zmogel le kaliber Tigerja Woodsa. Jezus odgovori: »Hudiča, saj sem božji sin, bom pa ja zmogel, kar zmote Tiger Woods!« in udari znova. Žogica spet pristane v vodi, tako da Jezus ponovno po vodi odide ponjo. Ravno takrat pride mimo skupina ameriških turistov. Eden od njih opazi, kaj se dogaja, se obrne do apostola in reče: »Moj bog, za koga se ima pa tale? A misli, da je Jezus ali kaj?« Apostol odgovori: »Ne, butl misli, da je Tiger Woods!« Tako deluje fantazmatska identifikacija: nihče, niti sam Bog, ni neposredno tisto, kar je; prav vsakdo potrebuje zunanjo, ekscentrično točko identifikacije.'
Žižek o nemogočem gledišču, ki da je pogosto mobilizarno v vici in to ponazori z naslednjim kitajskim o pogovoru dvojčkov, ki sta še vedno zarodka v mamini maternici ...
- 'Prvi reče drugemu: »Všeč mi je, kadar naju očka obišče, ampak zakaj je na koncu vsakega obiska tako nevljuden, da naju celo pošprica?« Drugi mu odgovori: »Res, stric je veliko bolj prijazen: vedno pride s tisto gumijasto kapico na glavi, da naju ne pošprica.«'
In za pokušino še vic, ki po Žižkovem do popolnosti razkrije logiko (ne) slavne heglovske triade ...
- 'Trije prijatelji gredo na pijačo v bar. Prvi reče: »Grozna stvar se mi je zgodila. V restavraciji sem hotel reči 'Juho za moške', a sem rekel 'Muho za joške',« Drugi odgovori: »To ni še nič. Pri zajtrku sem hotel reči ženi 'Mi podaš sladkor, cukrček moj', a kar sem izrekel, je bilo 'Ti prasica usrana, celo življenje si mi zasrala!'« Tretji sklene: »Počakajta, da slišita, kaj se je zgodilo meni. Po tem, ko sem celo noč nabiral pogum, sem se končno odločil, da bom ženi pri zajtrku povedal točno to, kar si ti rekel svoji. In vesta, kja sem rekel? 'Mi podaš sladkor, cukrček moj?'
Slavoj Žižek in njegovi vici!
Slavoj Žižek, ki je nadvse priljubljen v ZDA, na Japonskem in v Južni Ameriki, je učenec in interpret Jacquesa Lacana. Kot raziskovalec je zaposlen na Filozofski fakulteti v Ljubljani, vendar je njegova funkcija na tej ustanovi bolj častna, saj nima rednih predavanj. Kot redni profesor predava na »European Graduate School for Media & Communications« (Saas Fee, New York, Dresden), kot gostujoči profesor pa obiskuje pomembne univerze vseh držav sveta.
Žižek je tudi avtor več sto izvirnih in prevedenih knjig, v katerih piše o fundamentalizmu, ljudski toleranci, politični korektnosti, globalizaciji, subjektivizaciji, človekovih pravicah, Leninu, mitih, Alfredu Hitchcocku in drugem ter se loteva zares širokega nabora tem: od politične apatije sodobnega življenja do šale o možu, ki se boji, da ga bo pojedla kokoš, da bi se že v naslednjem trenutku spotaknil ob etično junaštvo Keanuja Reevesa v Hitrosti in tega, kako straniščne školjke razkrivajo narodovo dušo.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"