Decembra v kinu kraljujejo neustavljive Parižanke!

11. 12. 2014
Deli

Film Francozinje pripoveduje zgodbe enajstih sodobnih žensk, ki se odvijajo neke pomladi v Parizu. Skozi obdobje 28 dni, kolikor traja povprečni menstrualni cikel, je pariško vreme nestabilno in spremenljivo – prav takšno pa je tudi obnašanje neponovljivih junakinj.

Izpete ljubezenske zveze, strta srca, iskrice novih ljubezni, bolezni, prijateljstva in seks so koščki bogatega mozaika življenja in protagonistke se z njimi soočajo z veliko mero humorja in duhovitosti. In čeprav se med seboj močno razlikujejo tako po karakterjih kot tudi načinu življenja, se znajdejo na istem mestu ob istem času, kar povzroči pravi ognjemet čustev in zabave.

Komedija FRANCOZINJE (Sous les jupes des filles) bo premierno prikazana 16. decembra ob 19.30 v kinu Komuna, na redne sporede slovenskih kinematografov pa prihaja 18. decembra 2014.

Film o ženskah za ženske

Komedija Francozinje je film za ženske, ki so ga naredile ženske ... in je film za vse moške, ki ljubijo ženske. Vendar ne gre za manifest feminizma! Moškim je težko v življenju, ampak ženskam je še težje. So inteligente, močne, romantične, nevrotične, kompleksne, ljubosumne, ljubeče, preveč naličene, premalo pobrite, prestare ... Ampak predvsem so resnične ženske ... v vsej njihovi slavi, težavah in vsem ostalem!

Režiserka in scenaristka Audrey Dana je želela vzpostaviti vez z ženskami in jim dati občutek pripadnosti: »Želim si, da bi ženske prepoznale, da niso same v svojih strahovih, dvomih, željah, občutkih krivde, protislovju ... Na platnu sem želela predstaviti skupnost žensk, ki je raznolika, pestra, močna, a ne stereotipna; skupnost, ki prikaže ženske današnjega časa, kot jih sama vidim.«

»Obenem je bil moj cilj, da je film izobraževalen,« nadaljuje Audrey: »Želim si, da bi ženske zapustile kino dvorane z občutkom, da so se o sebi naučile nekaj novega.« Za primer navede resnico o kontracepcijskih tabletkah: »Čeprav so slednje sprožile revolucijo glede ženske seksualne svobode, so obenem odtujile ženske od njihovih lastnih teles, hormonov, narave in poželenja.«

Edinstven pristop k ustvarjanju filma

Film Francozinje obenem odraža tudi frustracije in želje igralk, ki v današnjem času delajo v filmski industriji. Njihovo željo po kršenju pravil, željo po interpretaciji tiste plati žensk, ki ni nikoli prikazana na velikem platnu.

Slednje so uresničili s precej neobičajnimi metodami: »Vse igralke, ki so sprejele sodelovanje pri filmu, smo prosili, naj opišejo karakter, kakršnega so si od nekdaj želele igrati ter situacije, v katerih bi se slednji v zgodbi znašel. Obenem smo jih vprašali, s katerimi igralci in igralkami si želijo delati.«

Z vsemi temi informacijami v mislih je Audrey izoblikovala igralsko zasedbo Francozinj in napisala zgodbo vseh posameznih karakterjev. Da pa je film zares ustvarjen s strani žensk priča še eno dejstvo, in sicer obsežni intervjuji, ki jih je Audrey opravila z različnimi ženskami: »Pogovarjala sem se z veliko ženskami, ki imajo močan vpliv v družbi, in tistimi, ki v prenesenem pomenu nimajo glasu in živijo anonimna življenja. Dva meseca sem preživela ob poslušanju njihovih zgodb. Vse so neprecenljivo pripomogle pri snovanju zgodbe in oblikovanju karakterjev.«

Francozinje ne predstavljajo celotne zgodbe od začetka do konca, so kot fotografija bežnega trenutka iz življenja enajstih žensk. Za kuliso življenjskih prelomnic teh žensk, ki se odvijejo v obdobju 28 dni, služi nepredvidljivo pariško vreme, ki odmeva čustvene vzpone in padce, ki jih junakinje doživljajo. Ob koncu epilog prikaže naše protagonistke v njihovih »novih« ali »starih« življenjih – odvisno od primera.

Izkušnja ene ženske pa služi kot ogrodje filma, saj njeni zgodbi sledimo skozi ves film. Njeno ime je Ysis. Je 27-letna mati štirih fantkov ... Je mlada ženska z veliko družino, kar se v današnjem času zdi nenavadno, 50 let nazaj pa je bila to skoraj norma. Njeno življenje je kaotično – kot kroglico v fliperju jo premetava povsod.

Tematika spolnega življenja protagonistk je obravnavana tako v dialogih kot v številnih scenah – vendar ženske niso nikoli gole. V kadrih ne vidimo nobenih prsi ali zadnjice. K slednjemu pripomorejo prav vremenski vplivi! Denimo veter zaloputne vrata prav v ključnem trenutku.

Ni boljšega mesta na svetu kot Pariz za dom teh karakterjev, ki so tako kompleksni, tako protislovni, a tako prikupni. Film Francozinje je kot sprehod po mestu, na katerem so vsi turistični klišeji ponovno obiskani in na novo definirani. Igralke predstavljajo vse veličastne in različne vidike francoske ženske, zato Pariz kot lokacija igra osrednjo vlogo.

Audrey se zaveda, da je ob ženskih večerih v mestu na prvem mestu zabava: »V bistvu je film idealen za zabaven ženski večer, čeprav obravnava tematike, ki so ključnega pomena za vse ženske. Ko greste v mesto s svojimi prijateljicami, si želite klepeta, da bi se počutile manj osamljene, predvsem pa se želite nasmejati! Ta film je komedija. Želim se smejati ... in želim nasmejati druge ljudi!«

Novo na Metroplay: Življenje pod in izven soja žarometov | Maja Bulc