Čeprav so ženske še vedno v vodstvu po nezadovoljstvu s svojim videzom in telesom, mediji vestno gradijo podobne tažave tudi v življenju moških. Nerealistična pričakovanja, ki se vedno pogosteje postavljajo tudi moškim, se na različnih koncih sveta izražajo na specifične načine. Kaj se pričakuje od moških? Preverite.
Lepotna industrija je že nekaj let nazaj ugotovila, da lahko na lovljenje nedosegljivega ideala pripnejo tudi moške. Da jim je to uspelo - in jim uspeva še naprej - priča tudi podatek, da je število kozmetičnih izdelkov namenjenih moškim samo v dveh letih, med 2012 in 2014, zraslo za kar 70 odstotkov. Leta 2013 je bila ta veja lepotne industrije ocenjena na 3.3 milijarde dolarjev.
Vprašanje je seveda, če lahko za takšne spremembe krivimo zgolj medije, ali pa so moški preprosto želeli vstopiti v to sfero, ker so ugotovili, da skrbeti zase sploh ni napačna stvar. A rezultat je isti: veliko več moških se prekomerno obremenjuje s svojim videzom in trpijo posledice, ko s svojim običajnim življenjskih slogom ne morejo doseči standardov, ki jih zapovedujejo mediji. Ti standardi pa, kot kaže, sploh niso globalno univerzalni.
A Združenih državah Amerike lepotni ideal zapoveduje Hollywood in njemu sorodni mediji. Po anketah se na vrh najbolj seksi moških v ZDA uvrščajo Chris Evans, Channing Tatum in Chris Pratt. V ZDA se med ključne moške ideale šteje možatost, ki se izraža v t.i. "lumberseksualcih" - to so možati, postavni, bradati, beli fantje, torej kot seksi drvarji.
Kar pa je zmotilo ameriške novinarje, ki so se bavili s to tematiko, je bilo dejstvo, da se med najbolj seksi moške skorajda vedno uvrščajo izključno beli igralci. Več kot 80 odstotkov moških igralcev v Hollywoodu je namreč belcev. In odkar revija People vodi svoj seznam najbolj seksi moških na svetu (seznam, ki ga "citirajo" ostali mediji), je bil na prvem mestu le enkrat temnopolti igralec - to je leta 1996 uspelo Denzelu Washingstonu.
Lepotni ideal svetle kože se ne spremeni niti, ko so analizirali lepotne standarde za moške v Braziliji ali Južni Afriki, kjer število temnopoltih ljudi močno presega populacijo belcev (v Južni Afriki je npr. 79.6 odstotkov prebivalcev temnopoltih). Svetla polt tudi tam ostaja lepotni ideal in, verjeli ali ne, krema, ki posvetli polt, je v teh državah eden najbolje prodajanih kozmetičnih izdelkov tako za moške, kot tudi ženske. Podobno svetlo polt med ključne karakteristike seksi moških kategorizirajo v Južni Koreji in Indiji.
V Južni Koreji moški že pogosto nosijo tudi ličila, predvsem da poudarijo svoje oči. Oči so nasploh pomembne v azijski kulturi, zato mnogi moški posegajo celo po plastičnih operacijah z povečevanje oči in poudarjanje nosu.
Zgodba je nekoliko drugačna v Turčiji in Italiji. Možatost, ki jo tako cenijo v ZDA, pa tudi v Nigeriji in Mehiki, v Turčiji in Italiji ne kotira pretirano visoko. Idealni moški je tu tisti, ki vestno skrbi za svojo poraščenost. V Turčiji je tako med moškimi zelo popularna depilacija (odstranjevanje dlak z voskom), v Italiji pa t.i. stiliranje poraščenosti, torej ne toliko odstranjevanje, kot bolj - recimo temu "nadzorovanje in urejanje" dlak na telesu.
Urejenost je nasploh zelo pomemben aspekt idealnega moškega v Italiji, kar verjetno ne preseneča nikogar. Če se zna kdo urediti, da je videti kot milijon dolarjev na dveh nogah, so to zagotovo Italijani.
Skočimo še v Avstralijo, kjer moški v iskanju idealnega videza posegajo tudi po bolj drastičnih ukrepih. Plastična kirurgija beleži izredno porast moških strank, ki se v Avstraliji večinoma odločajo za naslednje posege (po vrstnem redu popularnosti): korektura nosu, dvig očesnih vek, povečava penisa, liposukcija, korekcija ušes in facelift.
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču