"Otrok ne zna rešiti enačbe z eno neznanko. Osmošolec, ki bi rad imel pet pri matematiki?" se je na Redditu hudoval nek Hrvat.
Medtem ko je v Sloveniji ravno te dni viralno, kako zahtevna je postala šola za slovenske otroke in kako veliko ocen naj bi ti pridobili v kratkem času, pa imajo na Hrvaškem očitno drugačen problem.
Kot pišejo na Večenjem listu, naj bi bilo plošno znano, da ima Hrvaška težavo z odličnjaki, ki pa to niso, in nek inštruktor matematike je to ugotovil in svojo izkušnjo opisal na Redditu.
'Deset minut kasneje mi tlak poskoči!'
"Zadnjih šest mesecev poučujem matematiko in videl sem že marsikaj. Ampak ena stvar, ki me najbolj jezi, je tale: pridem k nekomu novemu na inštrukcije in prva stvar, ki jo vprašam, je: za katero oceno se otrok bori. Tako si nekako naredim oceno ravni znanja tega učenca. In potem se lotimo dela, počasi začnemo ... In takoj se začnem počutim slabo. Zakaj? Ker če bi mi njihov starš povedal, da se njihov otrok muči za dvojko ali trojko, bi razumel njihovo nevednost, ampak ko mi povedo, da se trudijo za petico, me to, kar sledi, enostavno sezuje," pripoveduje o svoji izkušnji in nadaljuje.
"Prišem sem skratka pomagat fantu v 8. razredu. Mama me pozdravi pri vratih in takoj začne: 'Moj sin se bori za odlično oceno iz matematike. Je bister, pameten, potrebuje odlično oceno, da se vpiše v dobro srednjo šolo, ker je šola izjemno pomembna in brez nje ne moreš uspeti. Dobro. Začneva z vajami, deset minut kasneje mi krvni tlak poskoči na 6567458967. Otrok, ki se bori za petico, ne zna rešiti enačbe z eno neznanko. Osmi razred, boj za petico pri matematiki? In da bi bilo še huje, se odločim, da mu bom snov za peti/šesti razred razložil, podrobno, potrpežljivo, korak za korakom. Pol ure mine, delava samo na tej eni snovi. Dam mu sedem nalog, vse po istem principu. In sedemkrat zapored naredi napako, ker ne zna osnovnih stvari, kot so seštevanje in odštevanje ulomkov, množenje in deljenje v enačbah. In ta primer ni izjema. To je le eden od stotih primerov, ki sem jih videl v zadnjih šestih mesecih. Ampak ta situacija me je resnično šokirala, ker bi moral biti ta fant realno srečen, če s tem znanjem sploh lahko dobi dvojko, ne pa, da bi se 'boril' za zaključeno petico? In govorim o osnovni šoli, kjer so merila za ocenjevanje katastrofa. Kje dobim takšne otroke, s starši, ki so sveto prepričani, da je 'njihov otrok naslednji matematični genij', a resničnost je povsem drugačna.' Katastrofa," je zapisal, kar je sprožilo plaz komentarjev in številne uporabnike Reddita, ki so nato postregli z izkušnjami podobnih primerov.
"Zato sem jaz nehal inštruirati!"
"Zato sem jaz nehal z inštruiranjem. Moji živci so vredni več kot tistih sto evrov na mesec."
"Popolnoma te razumem. Absolutno. Poskusil sem z inštruiranjem kemije, a sem obupal. Količina znanja, ki je tem otrokom manjkalo, ni bila tolikšna, da bi jim ga jaz lahko dodal z inštruiranjem."
"Vedno so bili neumni starši in na žalost se mi zdi, da jih je vedno več. Ko bo ta mali dobil svoj prvi cvek v srednji šoli (in jo bo zelo kmalu), bodo ti pametnjakoviči od staršev kamenjali učitelja. V mojem razredu (učenci so letnik 2008) je nekaj staršev pregnalo odličnega srednješolskega učitelja matematike, ker so njihovi 'sončki' nenadoma začeli dobivati cveke in dvojke," so bili le nekateri od številnih komentarjev.
- Preberite si tudi: Konec šole: Ko je pomembna le zunanja podoba (beri: ocena)