Lansko leto je po svetu potovalo 1,2 milijarde ljudi

26. 1. 2016
Deli

Turizem v svetovnem merilu raste že šest let zapored – od leta 2009 vsako leto v povprečju od 4 do 5 odstotkov. Lani je zrasel za 4,4 odstotka, kar pomeni, da je bilo v svetovnem turizmu 1,2 milijarde turistov.

Od tega je samo mesto New York obiskalo 58,3 milijona turistov, kar je 1,8 milijona več kot leto poprej. Za skoraj 16 odstotkov se je povečal tudi turistični obisk Ljubljane, kar je nadpovprečno veliko, smo lahko slišali na novinarski konferenci agencije STA potovanja, ki letos beleži 15-letnico delovanja.

Direktorja in soustanovitelja Anuška Cerovšek Beltram in Marjan Beltram sta STA potovanja ustanovila pred petnajstimi leti, še kot študenta. »O turizmu nisva vedela veliko, vedela pa sva, da nočeva klasične agencije, ampak nekaj drugačnega,« je povedala Anuška Cerovšek Beltram.

Z agencijo STA potovanja sta tako v slovenskem prostoru ustvarila povsem nov način potovanja. Vedno sta verjela, da lahko vsak sam kreira potovanje, zato že od vsega začetka učita ljudi, da lahko potujejo tudi brez tega, da slediš dežniku, ki ga v roki drži turistični vodič. »Slovenci imamo veliko popotniškega duha v sebi, midva sva le še dodatno odprla možnosti,« je dejal Marjan Beltram.

Oba z zanimanjem spremljata trende v turizmu, zato sta pravi naslov za vprašanje, katere bodo letos top destinacije – to bodo Rio de Janeiro (zaradi olimpijskih iger), Pariz (zaradi evropskega prvenstva), San Francisco, Miami, južno-vzhodna Azija (ki je vedno popularna), priljubljene so tudi severne države, ki lahko z eno močno akcijo zelo spremenijo tok turizma. Grenlandiji in Labradorju, na primer, je lani uspelo povečati prihod turistov za dva milijona. Pričakujemo lahko tudi rast števila kitajskih turistov z vsega sveta.

V Ameriki postaja trend t. i. »bleisure« (business with pleisure). »Kriva je t. i. generacija y, ki želi več uživanja kot vsega drugega. To pomeni, da se poslovni obisk podaljša za nekaj dni zasebnim potovanjem,« je pojasnil Marjan Beltram.

Slovenci prav nič ne zaostajamo za preostalim svetom, ko gre za potovanja, je povedala Anuška Cerovšek Beltram: »Tudi pri nas bo letos trend »people will buy time«. Ljudje se predvsem zaradi zahtevnega delovnega mesta, družinskih obveznosti ipd. vračajo k agencijam, iščejo osebnega potovalnega agenta, ki vse organizira in le še pošlje ponudbo. Zato smo tu mi.«

STA potovanja je bila prva agencija, še vedno pa je tudi edina, ki je v slovenskem prostoru ponudila programe dela v tujini. V 15 letih so delo v tujini omogočili približno 2000 ljudem, in vsem tem ljudem so spremenili življenje. Tudi stand-up komiku Tinu Vodopivcu, ki je z navzočimi na novinarski konferenci delil svojo izkušnjo.

STA potovalna agencija, ki ima več kot 20 zaposlenih, ponuja storitve urejanja letalskih kart za vse generacije, predvsem je njihova posebnost, da imajo bolj ugodne karte za študente in mlade. Prav tako njihova ponudba vključuje vse storitve, ki jih vsak popotnik, mlad ali starejši, potrebuje na poti, ne glede na to, ali gre za nastanitev, dnevni izlet, zavarovanja, najem avtomobilov itd. Imajo tudi jezikovne tečaje in otroške poletne kampe v tujini za otroke, stare od 7 do 17 let. Njihova posebnost je, da edini v Sloveniji ponujajo programe dela v tujini. V ponudbi imajo tudi poslovna potovanja, kjer je v ospredju skrb za ključne kupce – vsem poslovnim uporabnikom zagotavljajo 24-urno podporo. Poslovalnico imajo še v Zagrebu. Več informacij lahko najdete na njihovi prenovljeni spletni strani http://www.stapotovanja.com/.

Direktorica in soustanoviteljica STA potovalne agencije je Anuška Cerovšek Beltram, ki je lani prejela naziv najvplivnejše ženske slovenske start-up skupnosti, pred tem pa je bila tudi kandidatka za mlado managerko leto.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol